Skip to main content

2014 | OriginalPaper | Buchkapitel

Understanding Students’ Continuance Intention toward Social Networking e-Learning

verfasst von : Ivan K. W. Lai, Donny C. F. Lai

Erschienen in: Hybrid Learning. Theory and Practice

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

With the rapid development of internet technologies, social networking e-learning has become increasingly popular that supports collaboration and sharing between students for them to solve daily learning problems. However, some students may not continually keep this practice due to some reasons. With the considering of expectation-value theory, this study tries to study students’ continuance intention toward social networking e-learning by extending the UTAUT model with a critical psychological factor “perceived value”. A Partial Least Squares (PLS) analysis is used to analyze the data collected from 240 students in Macau. The results of this study indicate that perceived value is an important factor followed by social influence that influence the continuance intention toward social networking e-learning. This study contributes a research model for the study of technology acceptance continuance in educational contexts and provides recommendations for educators to formulate their strategies to motivate students for collaborative learning through social networking e-learning.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Understanding Students’ Continuance Intention toward Social Networking e-Learning
verfasst von
Ivan K. W. Lai
Donny C. F. Lai
Copyright-Jahr
2014
Verlag
Springer International Publishing
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-08961-4_17