Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Virtually Augmented Social Skills Training

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

This poster will detail a pilot study conducted at the City University of New York assessing the usability of a virtual environment for teenagers. In this study, the PI sought to test the viability of social skills measures for this population, find glitches in the code of tasks built into the virtual environment, and seek feedback from participants on improvements to be made to the intervention. The results of this study will aid in the creation of a social skills intervention designed for individuals with autism spectrum disorders.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
Zurück zum Zitat Cobb, S., Beardon, L., Eastgate, R., Glover, T., Kerr, S., Neale, H., Parsons, S., Benford, S., Hopkins, E., Mitchell, P., Reynard, G., Wilson, J.: Applied virtual environments to support learning of social interaction skills in users with Asperger’s Syndrome. Digit. Creat. 13(1), 11 (2002)CrossRef Cobb, S., Beardon, L., Eastgate, R., Glover, T., Kerr, S., Neale, H., Parsons, S., Benford, S., Hopkins, E., Mitchell, P., Reynard, G., Wilson, J.: Applied virtual environments to support learning of social interaction skills in users with Asperger’s Syndrome. Digit. Creat. 13(1), 11 (2002)CrossRef
Zurück zum Zitat Elliot, S., Gresham, F.: Social Skills Improvement System, NCS Pearson Inc Elliot, S., Gresham, F.: Social Skills Improvement System, NCS Pearson Inc
Zurück zum Zitat McConnell, S.R.: Interventions to facilitate social interaction for young children with autism: review of available research and recommendations for educational intervention and future research. J. Autism Dev. Disord. 32(5), 351–372 (2002). doi:10.1023/A:1020537805154 CrossRef McConnell, S.R.: Interventions to facilitate social interaction for young children with autism: review of available research and recommendations for educational intervention and future research. J. Autism Dev. Disord. 32(5), 351–372 (2002). doi:10.​1023/​A:​1020537805154 CrossRef
Zurück zum Zitat Smokowski, P.R., Hartung, K.: Computer simulation and virtual reality: enhancing the practice of school social work. J. Technol. Hum. Serv. 21(1/2), 5 (2003)CrossRef Smokowski, P.R., Hartung, K.: Computer simulation and virtual reality: enhancing the practice of school social work. J. Technol. Hum. Serv. 21(1/2), 5 (2003)CrossRef
Metadaten
Titel
Virtually Augmented Social Skills Training
verfasst von
Kevin Ambrose
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-21383-5_10

Neuer Inhalt