Skip to main content

2013 | OriginalPaper | Buchkapitel

Visual Interaction Patterns of Students’ Feedback: Reliability and Usability of Teaching and Supervision Evaluation System (TESES)

verfasst von : Uswatun Bakar, Azizah Jaafar

Erschienen in: Advances in Visual Informatics

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Teaching and Supervision Evaluation System (TESES), is a system to evaluate the quality of teaching and supervision from students’ perspective. It is an official student feedback system used to evaluate efficiency and effectiveness of the Quality Management System (QMS) MS ISO 9001:2008 for management of undergraduate and graduate studies. In addition, the input obtained from the students will be used to continually improve and enhance the quality of teaching and learning at Universiti Kebangsaan Malaysia. Although the feedback from the system can contribute to improving the quality of the programs but the usability issues in terms of effectiveness and efficiency of the system design along with the reliability of the inputs and feedbacks from the students are disputable. Subsequently, these issues are studied in order to improve the system. This study use a triangulation method which is an integration of the three techniques; namely survey, observation through eye tracking technique and interviews, carried out on a sample consists of 30 students from the Faculty of Information Science and Technology. The visual interaction patterns, usability problems and the reliability level of student feedback are identified at the end of the study.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Visual Interaction Patterns of Students’ Feedback: Reliability and Usability of Teaching and Supervision Evaluation System (TESES)
verfasst von
Uswatun Bakar
Azizah Jaafar
Copyright-Jahr
2013
Verlag
Springer International Publishing
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-02958-0_70

Premium Partner