Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.09.2012 | Ausgabe 3/2012

Asia Pacific Journal of Management 3/2012

When does a partner’s reputation impact cooperation effects in partnerships?

Zeitschrift:
Asia Pacific Journal of Management > Ausgabe 3/2012
Autoren:
Zhe Zhang, Ming Jia, Difang Wan
Wichtige Hinweise
This study was funded by grants from National Natural Science Foundation of China (No. 70902066), and also was funded as Doctorate Fund of the Ministry of Education (No. 20090201120038).

Abstract

We examine how formal contracts moderate the relationship between a partner’s reputation and cooperation effects in public-private (P-P) partnerships. We base our analysis on differences between formal contracts, which require a series of legal agreements, and informal contracts, which may be implicit and/or unwritten. We argue that a partner’s reputation is more likely to impact cooperation effects in the context of strong formal or informal contracts. Using a sample of 244 partners from various P-P partnerships in the medical and healthcare fields in China, we find that the positive relationship between a partner’s reputation and cooperation effects is stronger given the existence of strong formal and/or informal contracts. We conclude that in China, where there is a weak legal system that rarely offers or enforces sufficient protections to contract signatories, it is safer to cooperate with a partner who has a good reputation. Such a reputation correspondingly enhances cooperation effects. Moreover, this relationship may be amplified when there are strong formal and/or informal contracts, all of which may be associated with cooperation between the public and private sectors.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2012

Asia Pacific Journal of Management 3/2012 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise