Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Which Laws Do Your Marketers Know? Some Legal Issues on Price Discrimination

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

As the only marketing variable that directly generates revenue for the firm, marketers often “play around” with price in an attempt to maximize the firm’s revenue and/or profit. However, as one of the most regulated marketing variables, unwary use of certain pricing strategies can lead a marketer into legal troubles. This paper conducts a brief overview of legal issues related to pricing and draws the awareness of marketers to common pricing and promotion legal mine fields such as “naked” or tacit agreements to divided the field and

ladies’ night

price discount promotions. It also outlines other areas of intersection between marketing and law that could benefit from future research.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Which Laws Do Your Marketers Know? Some Legal Issues on Price Discrimination
verfasst von
Paul Sergius Koku
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-18687-0_145