Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.12.2016 | Ausgabe 4/2016

Journal of Computers in Education 4/2016

A framework of curriculum design for computational thinking development in K-12 education

Zeitschrift:
Journal of Computers in Education > Ausgabe 4/2016
Autor:
Siu-Cheung Kong

Abstract

To respond to the growing integration of digital technologies across all sectors of society, a curriculum should be developed to nurture the next generation as creative problem solvers in order to see the world through a computational lens. One way to achieve this goal is to design a curriculum in K-12 to promote computational thinking (CT) through programming. In order to facilitate the design of the CT curriculum, the expected learning outcomes of the curriculum are proposed in this study. The CT learning outcomes of this study compose of CT knowledge, practices, and perspectives. Based on the proposed CT learning outcomes and interest-driven creator theory, this article aims to propose a seven-principle framework for guiding the design of K-12 CT curriculum. The first three principles ensure CT skills and perspectives are delivered in the curriculum through a programming environment that fosters CT knowledge acquisition. The other four principles are the design strategies for CT development: provide incrementally complex computational tasks across all levels of the curriculum to develop CT skills; review each level of the curriculum by producing final project samples to ensure a comprehensive coverage of CT knowledge; design the computational tasks that are of interest to the target learners to nurture interest-driven creator; and establish appropriate assessment criteria for the final projects and showcase their productions to enhance learners’ creativity. The future work is to design, implement, and evaluate CT curriculum underpinned by these seven principles in K-12.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 4/2016

Journal of Computers in Education 4/2016 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise