Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

A Marketing Analysis of Housing and Neighborhood Dimensions Among Black Consumers: A Case Study

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

The focus of this study is to develop a marketing plan to increase the amount of home ownership in the Church Hill area of Richmond by middle-class black consumers. Focus group interviews and a telephone survey were employed to determine the target markets’ attitudes, priorities, and intentions regarding housing and neighborhood factors.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
A Marketing Analysis of Housing and Neighborhood Dimensions Among Black Consumers: A Case Study
verfasst von
Dennis R. McDermott
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-16946-0_166