Skip to main content

2014 | OriginalPaper | Buchkapitel

An Empirical Study of Leveraging Information Technology in Business through Flexible Learning, Project and Problem-Based Learning, and Cross-Disciplinary Learning

verfasst von : Kwan Keung Ng, Fu Lee Wang, Louise Luk

Erschienen in: Hybrid Learning. Theory and Practice

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Traditional business education studies focus on core commercial areas but graduates do not pay attention to using information technology in business environments; conversely, traditional information technology education focuses on training in compute applications and their underlying theories but graduates do not know how these applications can be utilized in the commercial environment. Application of information technology in business is an important and emerging area in modern business world. This paper summarizes how Caritas Institute of Higher Education established the Business Technology Centre to provide project and problem based flexible learning for students to customize their learning by using modern business technologies. Students formed a cross-disciplinary project teams to solve some real business problems based on group members’ expertise and techniques. After having gone through this cross-disciplinary learning, students have gained practical experience in business technology and application, and enriched their learning experience as well as enhanced their employability.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
An Empirical Study of Leveraging Information Technology in Business through Flexible Learning, Project and Problem-Based Learning, and Cross-Disciplinary Learning
verfasst von
Kwan Keung Ng
Fu Lee Wang
Louise Luk
Copyright-Jahr
2014
Verlag
Springer International Publishing
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-08961-4_7

Premium Partner