Skip to main content

2020 | OriginalPaper | Buchkapitel

Construction of Educational Games with NooJ

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Combining learning and entertainment is an interesting concept involving the game. The latter does not require any specific effort; it allows learning while having fun. Thanks to the game, the user is not under any pressure and progresses at his own pace. Using the game in teaching has several advantages. In fact, it represents a source of motivation and pleasure for the players. In addition, it is an opportunity to practise certain skills (language, reflection, actions). Moreover, it develops the consideration of rules and mutual respect. In this paper, we propose two educational games named: ProMoNooJ and AlphaNooJ.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Iten, N., Petko, D.: Learning with serious games: is fun playing the game a predictor of learning success? Br. J. Educ. Technol. 47(1), 151–163 (2016)CrossRef Iten, N., Petko, D.: Learning with serious games: is fun playing the game a predictor of learning success? Br. J. Educ. Technol. 47(1), 151–163 (2016)CrossRef
2.
3.
Zurück zum Zitat Concilio, I.D., Braga, P.H.: Game concepts in learning and teaching process. In: Krassmann, A., Amaral, É., Nunes, F., Voss, G., Zunguze, M. (eds.) Handbook of Research on Immersive Digital Games in Educational Environments, pp. 1–34. IGI Global, Hershey (2019). https://doi.org/10.4018/978-1-5225-5790-6.ch001 Concilio, I.D., Braga, P.H.: Game concepts in learning and teaching process. In: Krassmann, A., Amaral, É., Nunes, F., Voss, G., Zunguze, M. (eds.) Handbook of Research on Immersive Digital Games in Educational Environments, pp. 1–34. IGI Global, Hershey (2019). https://​doi.​org/​10.​4018/​978-1-5225-5790-6.​ch001
5.
Zurück zum Zitat Silberztein, M.: La formalisation des langues: l’approche NooJ. Collection Sciences Cognitive et Management des Connaissances. Edition ISTE, London (2015) Silberztein, M.: La formalisation des langues: l’approche NooJ. Collection Sciences Cognitive et Management des Connaissances. Edition ISTE, London (2015)
6.
Zurück zum Zitat Evans, M.: I’d Rather be playing calculus: adapting entertainment game structures to educational games. In: Felicia, P. (ed.) Handbook of Research on Improving Learning and Motivation through Educational Games: Multidisciplinary Approaches, pp. 153–175 (2011) Evans, M.: I’d Rather be playing calculus: adapting entertainment game structures to educational games. In: Felicia, P. (ed.) Handbook of Research on Improving Learning and Motivation through Educational Games: Multidisciplinary Approaches, pp. 153–175 (2011)
7.
Zurück zum Zitat Fehri, H., Haddar, K., Ben Hamadou, A.: Automatic recognition and semantic analysis of Arabic named entities. In: Vàradi, T., Kuti, J., Silberztein, M. (eds.) Applications of Finite-State Language Processing: Selected Papers from the 2008 International NooJ Conference, pp 56–68. Cambridge Scholars Publishing (2008). ISBN (10): 1-4438-2573-5, ISBN (13): 978-1-4438-2573-3 Fehri, H., Haddar, K., Ben Hamadou, A.: Automatic recognition and semantic analysis of Arabic named entities. In: Vàradi, T., Kuti, J., Silberztein, M. (eds.) Applications of Finite-State Language Processing: Selected Papers from the 2008 International NooJ Conference, pp 56–68. Cambridge Scholars Publishing (2008). ISBN (10): 1-4438-2573-5, ISBN (13): 978-1-4438-2573-3
8.
Zurück zum Zitat Trouilleux, F.: A new French dictionary for NooJ: le DM. In: Automatic Processing of Various Levels of Linguistic Phenomena: Selected Papers from the NooJ 2011 International Conference, pp. 16–28. Cambridge Scholars Publishing (2012). 1-4438- 3711-3 (2011) Trouilleux, F.: A new French dictionary for NooJ: le DM. In: Automatic Processing of Various Levels of Linguistic Phenomena: Selected Papers from the NooJ 2011 International Conference, pp. 16–28. Cambridge Scholars Publishing (2012). 1-4438- 3711-3 (2011)
Metadaten
Titel
Construction of Educational Games with NooJ
verfasst von
Héla Fehri
Ines Ben Messaoud
Copyright-Jahr
2020
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-030-38833-1_15