Skip to main content

2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

Consumption of Millets and Its Determinants in Bangalore

verfasst von : Jaspreet Kaur, B. Subha, A. Arun Prakash, M. R. Eshan

Erschienen in: AI and Business, and Innovation Research: Understanding the Potential and Risks of AI for Modern Enterprises

Verlag: Springer Nature Switzerland

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Millets are coarse grains with high nutritious values. It is a choice of traditional Indian households. Millets are gaining back their due status with more people coming back to the choice of grains in their lifestyle. Reasons are plenty, such being high nutritious content, gut health, weight management, cardiovascular health etc. to name a few. This study carried out in the city of Bangalore, India depicted the interest of the consumers in millets owing to these factors. Consumers consume Millet irrespective of their family incomes. This study carried out in the city of Bangalore, India, intended to study the factors affecting the purchase and consumption of millet. Several factors determine the consumption of millets including health factors, family traditions and increasing awareness about millets among the younger population. The International Year of Millets in 2023 is a move towards promoting millets for consumption and production. Millets can lead forward towards sustainable development. There is a potential area of growth both in terms of cultivation and sales of millets.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
8.
Zurück zum Zitat More, A.B.: Implementing digital age experience marketing to make customer relations more sustainable. In: Nayyar, A., Naved, M., Rameshwar, R. (eds.) New Horizons for Industry 4.0 in Modern Business. Contributions to Environmental Sciences & Innovative Business Technology. Springer, Cham (2023) (n.d.). https://doi.org/10.1007/978-3-031-20443-2_5 More, A.B.: Implementing digital age experience marketing to make customer relations more sustainable. In: Nayyar, A., Naved, M., Rameshwar, R. (eds.) New Horizons for Industry 4.0 in Modern Business. Contributions to Environmental Sciences & Innovative Business Technology. Springer, Cham (2023) (n.d.). https://​doi.​org/​10.​1007/​978-3-031-20443-2_​5
Metadaten
Titel
Consumption of Millets and Its Determinants in Bangalore
verfasst von
Jaspreet Kaur
B. Subha
A. Arun Prakash
M. R. Eshan
Copyright-Jahr
2024
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-031-42085-6_41

    Marktübersichten

    Die im Laufe eines Jahres in der „adhäsion“ veröffentlichten Marktübersichten helfen Anwendern verschiedenster Branchen, sich einen gezielten Überblick über Lieferantenangebote zu verschaffen.