Skip to main content
Erschienen in: MTZ worldwide 2/2014

01.02.2014 | Research

Control of the Pollutant Raw Emissions in Diesel Engines

verfasst von: Dr. Frédéric Tschanz, Dr. Alois Amstutz, Dr. Josef Steuer, Prof. Dr. Lino Guzzella

Erschienen in: MTZ worldwide | Ausgabe 2/2014

Einloggen

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Excerpt

The reduction of drift influences on the engine-out emissions and an improved coordination of the engine and the aftertreatment devices have a high priority in the further development of diesel engines. A key step in this development is the integration of feedback from the engine-out emissions of particulate matter and NOx into the engine control structure. Such a control loop has been developed and validated within the framework of an FVV project at ETH Zurich. Engine experiments on the NEDC show that the controller enables various emission strategies with a low calibration effort. …

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Worldwide Automotive Package

We make your automotive knowledge compactly!

Get all the international automotive knowledge you need with the Worldwide Automotive Package.

You receive all Automotive Worldwide e-magazines with only one access for you and your colleagues.

Weitere Produktempfehlungen anzeigen
Literatur
[1]
Zurück zum Zitat Barro, C.; Tschanz, F. et al.: Rußgeregelter Dieselmotor. FVV-Abschlussbericht zum Vorhaben Nr. 986, Frankfurt a. M., 2012 Barro, C.; Tschanz, F. et al.: Rußgeregelter Dieselmotor. FVV-Abschlussbericht zum Vorhaben Nr. 986, Frankfurt a. M., 2012
[2]
Zurück zum Zitat Tschanz, F. et al.: Feedback control of particulate matter and nitrogen oxide emissions in diesel engines. Control Engineering Practice, http://dx.doi.org/10.1016/j.conengprac.2012.09.014, 2012 Tschanz, F. et al.: Feedback control of particulate matter and nitrogen oxide emissions in diesel engines. Control Engineering Practice, http://​dx.​doi.​org/​10.​1016/​j.​conengprac.​2012.​09.​014, 2012
[3]
Zurück zum Zitat Guzzella, L.; Onder, C.: Introduction to modeling and control of internal combustion engine systems. 2nd Ed., Berlin, Springer, 2010CrossRef Guzzella, L.; Onder, C.: Introduction to modeling and control of internal combustion engine systems. 2nd Ed., Berlin, Springer, 2010CrossRef
[4]
Zurück zum Zitat Tschanz, F. et al.: A real-time soot model for emission control of a diesel engine. IFAC Symposium on Advances in Automotive Control, München, 2010 Tschanz, F. et al.: A real-time soot model for emission control of a diesel engine. IFAC Symposium on Advances in Automotive Control, München, 2010
[5]
Zurück zum Zitat Tschanz, F.: Control of particulate matter and nitrogen oxide emissions in diesel engines. ETH Zürich, Dissertation No. 20785, 2012 Tschanz, F.: Control of particulate matter and nitrogen oxide emissions in diesel engines. ETH Zürich, Dissertation No. 20785, 2012
[6]
Zurück zum Zitat Barro, C. et al.: Influence of post-injection parameters on soot formation and oxidation in a common-rail-diesel engine using multi-colour-pyrometry. Internal Combustion Engine Division fall technical conference, ASME, Vancouver, 2012 Barro, C. et al.: Influence of post-injection parameters on soot formation and oxidation in a common-rail-diesel engine using multi-colour-pyrometry. Internal Combustion Engine Division fall technical conference, ASME, Vancouver, 2012
[7]
Zurück zum Zitat Schilling, A. et al.: Emissionsgeregelte Dieselmotoren. FVV-Abschlussbericht zum Vorhaben No. 812, Frankfurt a.M., 2007 Schilling, A. et al.: Emissionsgeregelte Dieselmotoren. FVV-Abschlussbericht zum Vorhaben No. 812, Frankfurt a.M., 2007
[8]
Zurück zum Zitat Schilling, A. et al.: A real-time model for the prediction of the NOx emissions in DI diesel engines. IEEE International Conference on Control Applications, München, 2006 Schilling, A. et al.: A real-time model for the prediction of the NOx emissions in DI diesel engines. IEEE International Conference on Control Applications, München, 2006
[9]
Zurück zum Zitat Vogt, M. et al.: On-line adaptation of grid-based look-up tables using a fast linear regression technique. Journal of Dynamic Systems Measurement and Control, 126 (2004), pp. 732–739CrossRef Vogt, M. et al.: On-line adaptation of grid-based look-up tables using a fast linear regression technique. Journal of Dynamic Systems Measurement and Control, 126 (2004), pp. 732–739CrossRef
Metadaten
Titel
Control of the Pollutant Raw Emissions in Diesel Engines
verfasst von
Dr. Frédéric Tschanz
Dr. Alois Amstutz
Dr. Josef Steuer
Prof. Dr. Lino Guzzella
Publikationsdatum
01.02.2014
Verlag
Springer Fachmedien Wiesbaden
Erschienen in
MTZ worldwide / Ausgabe 2/2014
Elektronische ISSN: 2192-9114
DOI
https://doi.org/10.1007/s38313-014-0024-0

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2014

MTZ worldwide 2/2014 Zur Ausgabe

    Premium Partner