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Erschienen in: ATZ worldwide 4/2018

01.04.2018 | Research

Deterministic Investigations of Automated Driving Functions

verfasst von: Dipl.-Ing. Thomas Rothermel, Dr.-Ing. Jürgen Pitz, Dipl.-Ing. Martin Kehrer, Prof. Dr.-Ing. Hans-Christian Reuss

Erschienen in: ATZ worldwide | Ausgabe 4/2018

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Excerpt

The progressive development of modern driver assistance systems is leading to increasing automation of vehicle guidance. In the validation of electronic control systems, virtual development and test methods have long been a standard component of the vehicle development process. To establish automated driving functions in the market, a high level of customer benefit must be achieved as well as reliably fulfilling the functional requirements. In the development of these kinds of systems, ensuring drivability, usability, comfort and driver acceptance therefore play a crucial role. The Research Institute of Automotive Engineering and Vehicle Engines Stuttgart is working with the University of Stuttgart on a method which enables the driver to interact with new kinds of systems. …

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Literatur
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Zurück zum Zitat Mai, M.; Wang, L.; Helmer, T.; Prokop, G.: Numerisches Fahrerverhaltensmodell zur stochastischen Verkehrssimulation für die Evaluierung von Fahrerassistenzsystemen und automatisierten Fahrfunktionen. 7. Tagung Fahrerassistenz, Munich, 2015 Mai, M.; Wang, L.; Helmer, T.; Prokop, G.: Numerisches Fahrerverhaltensmodell zur stochastischen Verkehrssimulation für die Evaluierung von Fahrerassistenzsystemen und automatisierten Fahrfunktionen. 7. Tagung Fahrerassistenz, Munich, 2015
Metadaten
Titel
Deterministic Investigations of Automated Driving Functions
verfasst von
Dipl.-Ing. Thomas Rothermel
Dr.-Ing. Jürgen Pitz
Dipl.-Ing. Martin Kehrer
Prof. Dr.-Ing. Hans-Christian Reuss
Publikationsdatum
01.04.2018
Verlag
Springer Fachmedien Wiesbaden
Erschienen in
ATZ worldwide / Ausgabe 4/2018
Elektronische ISSN: 2192-9076
DOI
https://doi.org/10.1007/s38311-018-0013-z

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