Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

30.06.2018

Does rural entrepreneurship pay?

Zeitschrift:
Small Business Economics
Autoren:
Li Yu, Georgeanne M. Artz

Abstract

This paper investigates entrepreneurship and location choices among college-educated individuals in the USA and the role of location-specific human capital in these choices. We model the location and entrepreneurship decisions jointly, demonstrating that individuals who choose a rural residence are more likely to become entrepreneurs when compared to their urban peers. We then explore whether, all else equal, the entrepreneurship choice of rural alumni lowers earnings, consistent with the story of business location choice being motivated by the entrepreneurs’ preference for a rural lifestyle, whether there is evidence that the location choice is productive, or whether rural residents are pushed to start a business due to thin labor markets. After controlling for selection, rural entrepreneurs earn significantly more than rural workers but still less than urban entrepreneurs, lending support to the notion that rural entrepreneurs’ location choices are productive and rural entrepreneurs have stronger location preference. An Oaxaca decomposition of the earnings gap across subsamples reveals the returns to entrepreneurial skills are much lower in rural areas; however, the earnings gap between rural and urban entrepreneurs is at least partially offset by positive self-selection into a rural area. This finding lends support to “grow your own” business development strategies for rural regions.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Premium Partner

BranchenIndex Online

Die B2B-Firmensuche für Industrie und Wirtschaft: Kostenfrei in Firmenprofilen nach Lieferanten, Herstellern, Dienstleistern und Händlern recherchieren.

Whitepaper

- ANZEIGE -

Wieviel digitale Transformation steckt im Informationsmanagement? Zum Zusammenspiel eines etablierten und eines neuen Managementkonzepts

Das Management des Digitalisierungsprozesses ist eine drängende Herausforderung für fast jedes Unternehmen. Ausgehend von drei aufeinander aufbauenden empirischen Untersuchungen lesen Sie hier, welche generellen Themenfelder und konkreten Aufgaben sich dem Management im Rahmen dieses Prozesses stellen. Erfahren Sie hier, warum das Management der digitalen Transformation als separates Konzept zum Informationsmanagement zu betrachten
und so auch organisatorisch separiert zu implementieren ist. Jetzt gratis downloaden!

Bildnachweise