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2020 | OriginalPaper | Buchkapitel

Enabling SMEs to Conduct User Research: Experience with and Adaption of UX Concept Exploration

verfasst von : Doris Janssen, Kathrin Pollmann, Nora Fronemann, David Blank

Erschienen in: Advances in Usability and User Experience

Verlag: Springer International Publishing

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Abstract

We present an update from 6 years of practical use of UX Concept Exploration, a method for user research and user-driven innovation. After a short overview of the method, the paper describes experiences and suggests modifications of the method, where appropriate. Finally, we discuss guidelines to make the method usable in environments with only little UX expertise and limited resources, like small and medium-sized enterprises (SMEs) usually face.

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Literatur
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Zurück zum Zitat Sproll, S., Peissner, M., Sturm, C., Burmester, M.: UX concept testing: integration von user experience in frühen Phasen der Produktentwicklung. In: Usability Professionals 2010. Jahresband 2010 der Workshops der German Usability Professionals’ Association e.V. Usability Professionals 2010. Fraunhofer Verlag, Stuttgart, Germany, pp. 1–6 (2010) Sproll, S., Peissner, M., Sturm, C., Burmester, M.: UX concept testing: integration von user experience in frühen Phasen der Produktentwicklung. In: Usability Professionals 2010. Jahresband 2010 der Workshops der German Usability Professionals’ Association e.V. Usability Professionals 2010. Fraunhofer Verlag, Stuttgart, Germany, pp. 1–6 (2010)
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Metadaten
Titel
Enabling SMEs to Conduct User Research: Experience with and Adaption of UX Concept Exploration
verfasst von
Doris Janssen
Kathrin Pollmann
Nora Fronemann
David Blank
Copyright-Jahr
2020
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-030-19135-1_43

    Marktübersichten

    Die im Laufe eines Jahres in der „adhäsion“ veröffentlichten Marktübersichten helfen Anwendern verschiedenster Branchen, sich einen gezielten Überblick über Lieferantenangebote zu verschaffen.