Skip to main content

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Gamification at Scraim

verfasst von : Diogo Silva, António Coelho, César Duarte, Pedro Castro Henriques

Erschienen in: Serious Games, Interaction and Simulation

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Software developers usually work as a team and in order to improve the team organization and performance several companies use agile methodologies. The efficiency of this methodologies can be improved by the use of project management tools. Several software developers are difficult to motivate on the usage of these tools, as they often claim being disruptive to their workflow.
This paper presents the use of gamification to incite software developers to use this kind of tools with the necessary regularity. The main focus of this work is on the tasks completion and the regular use of the project management tool, while insuring the respect of the values proposed by the agile manifesto to software development.
The gamification process is described in detail, followed by an application the project management software SCRAIM.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
2.
Zurück zum Zitat Deterding, S., Dixon, D., Khaled, R., Nacke, L.: From game design elements to gamefulness. In: Proceedings of the 15th International Academic MindTrek Conference on Envisioning Future Media Environments - MindTrek 2011 (2011) Deterding, S., Dixon, D., Khaled, R., Nacke, L.: From game design elements to gamefulness. In: Proceedings of the 15th International Academic MindTrek Conference on Envisioning Future Media Environments - MindTrek 2011 (2011)
3.
Zurück zum Zitat Werbach, K., Hunter, D.: For the Win: How Game Thinking Can Revolutionize Your Business. Wharton Digital Press, New York (2012) Werbach, K., Hunter, D.: For the Win: How Game Thinking Can Revolutionize Your Business. Wharton Digital Press, New York (2012)
4.
Zurück zum Zitat Dale, S.: Gamification: Making Work Fun, or Making Fun of Work? Business Information Review. SAGE Publications Ltd, New York (2014) Dale, S.: Gamification: Making Work Fun, or Making Fun of Work? Business Information Review. SAGE Publications Ltd, New York (2014)
Metadaten
Titel
Gamification at Scraim
verfasst von
Diogo Silva
António Coelho
César Duarte
Pedro Castro Henriques
Copyright-Jahr
2017
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-51055-2_18

Premium Partner