Skip to main content
Erschienen in:
Buchtitelbild

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Using Games for the Phonetics Awareness of Children with Down Syndrome

verfasst von : José Simão, Luísa Cotrim, Teresa Condeço, Tiago Cardoso, Miguel Palha, Yves Rybarczyk, José Barata

Erschienen in: Serious Games, Interaction and Simulation

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Computers and technology can play a key role in supporting learning, namely for students with special educational needs. Nevertheless, despite the emphasis the society puts on the use of technology and its fast proliferation in the area of education, few initiatives focus on the specific needs of children with disabilities. Motivated by this gap, this research work proposes a computer assisted education application that targets to teach talking and reading through games. The work described herein was carried out in close cooperation with Centro Diferenças - Centro de Desenvolvimento Infantil, a child-care institution that works with children with distinct growth disorders, namely the Down syndrome.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
2.
Zurück zum Zitat Assadour, K., Matthew, M.: Web Fun Central: Online Learning Tools for Individuals with Down Syndrome. John Wiley & Sons, Ltd., Hoboken. ISBN: 13:978-0-470-01866-8 Assadour, K., Matthew, M.: Web Fun Central: Online Learning Tools for Individuals with Down Syndrome. John Wiley & Sons, Ltd., Hoboken. ISBN: 13:978-0-470-01866-8
6.
Zurück zum Zitat Kelly, B.: Reading interventions for children with Down syndrome, Down Syndrome Research and Practice, pp. 1–6. Advance Online Publication Kelly, B.: Reading interventions for children with Down syndrome, Down Syndrome Research and Practice, pp. 1–6. Advance Online Publication
8.
Zurück zum Zitat Sybenga, S., Rybarczyk, Y.: Using machine learning and image processing for character recognition: an application for teaching handwriting. In: 28th International Conference on Computer Applications in Industry and Engineering, San Diego, USA (2015) Sybenga, S., Rybarczyk, Y.: Using machine learning and image processing for character recognition: an application for teaching handwriting. In: 28th International Conference on Computer Applications in Industry and Engineering, San Diego, USA (2015)
9.
Zurück zum Zitat Gameiro, J., Cardoso, T., Rybarczyk, Y.: Kinect-Sign: teaching sign language to “listeners” through a game. In: Rybarczyk, Y., Cardoso, T., Rosas, J., Camarinha-Matos, L.M. (eds.) eNTERFACE 2013. IFIP AICT, vol. 425, pp. 141–159. Springer, Heidelberg (2014). doi:10.1007/978-3-642-55143-7_6 CrossRef Gameiro, J., Cardoso, T., Rybarczyk, Y.: Kinect-Sign: teaching sign language to “listeners” through a game. In: Rybarczyk, Y., Cardoso, T., Rosas, J., Camarinha-Matos, L.M. (eds.) eNTERFACE 2013. IFIP AICT, vol. 425, pp. 141–159. Springer, Heidelberg (2014). doi:10.​1007/​978-3-642-55143-7_​6 CrossRef
10.
Zurück zum Zitat Carrasco, G., Rybarczyk, Y., Cardoso, T., Martins, I.P.: A serious game for multimodal training of physician novices. In: 6th International Conference of Education, Research and Innovation, Seville, Spain (2013) Carrasco, G., Rybarczyk, Y., Cardoso, T., Martins, I.P.: A serious game for multimodal training of physician novices. In: 6th International Conference of Education, Research and Innovation, Seville, Spain (2013)
11.
Zurück zum Zitat Cardoso, T., Santos, V., Santos, C., Barata, J.: Games’ “Social Tech Booster”. Serious Games, Interaction, and Simulation, pp. 119–126 (2016) Cardoso, T., Santos, V., Santos, C., Barata, J.: Games’ “Social Tech Booster”. Serious Games, Interaction, and Simulation, pp. 119–126 (2016)
Metadaten
Titel
Using Games for the Phonetics Awareness of Children with Down Syndrome
verfasst von
José Simão
Luísa Cotrim
Teresa Condeço
Tiago Cardoso
Miguel Palha
Yves Rybarczyk
José Barata
Copyright-Jahr
2017
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-51055-2_1

Premium Partner