Skip to main content

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Hofstede Cultural Framework and Advertising Research: An Assessment of the Literature

verfasst von : Salman Saleem, Jorma Larimo

Erschienen in: Advances in Advertising Research (Vol. VII)

Verlag: Springer Fachmedien Wiesbaden

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

The Hofstede’s cultural framework has been frequently used to investigate the influences of culture on advertising (Chang et al., 2009). For instance, the model has been used to explain the cross-cultural differences of advertising appeals (Albers-Miller and Gelb 1996) and the portrayal of gender roles in advertising (Paek et al., 2011). Some scholars have reviewed Hofstede-inspired research in business, management and applied psychology disciplines in order to assess the relevance of Hofstede’s framework in a cross-cultural context (Kirkman et al., 2006; Taras et al., 2010).

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Hofstede Cultural Framework and Advertising Research: An Assessment of the Literature
verfasst von
Salman Saleem
Jorma Larimo
Copyright-Jahr
2017
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-15220-8_18