Skip to main content

2011 | OriginalPaper | Buchkapitel

ICT-Based School Collaboration, Teachers’ Networks and their Opportunities for Teachers’ Professional Development - A Case Study on eTwinning

verfasst von : Riina Vuorikari, Adriana Berlanga, Romina Cachia, Yiwei Cao, Sibren Fetter, Anne Gilleran, Ralf Klamma, Yves Punie, Santi Scimeca, Peter Sloep, Zinayida Petrushyna

Erschienen in: Advances in Web-Based Learning - ICWL 2011

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

In this paper we first investigate how eTwinning and national and local teachers’ professional development schemes interact. eTwinning is the community for schools in Europe that promotes teacher and school collaboration through the use of Information and Communication Technologies (ICT) under the European Union’s Lifelong Learning Programme. The eTwinning Portal hosts more than 137,000 teachers who interact with each other on the European-scale. Second, using this authentic data, we discuss how novel research methods such as Social Network Analysis, information visualisation techniques and future scenario forecasting are used to study eTwinning in the Tellnet-project aiming to sustain and support dynamic teacher networks as a platform for formal and informal teachers’ professional development in the future.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
ICT-Based School Collaboration, Teachers’ Networks and their Opportunities for Teachers’ Professional Development - A Case Study on eTwinning
verfasst von
Riina Vuorikari
Adriana Berlanga
Romina Cachia
Yiwei Cao
Sibren Fetter
Anne Gilleran
Ralf Klamma
Yves Punie
Santi Scimeca
Peter Sloep
Zinayida Petrushyna
Copyright-Jahr
2011
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-25813-8_12

Premium Partner