Skip to main content
Erschienen in: Educational Assessment, Evaluation and Accountability 2/2005

01.05.2005

Introduction

Erschienen in: Educational Assessment, Evaluation and Accountability | Ausgabe 2/2005

Einloggen

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Excerpt

While it is a pleasure, as guest editor, to introduce the following articles, it is also disconcerting. Across all four articles there are themes of the problems of student evaluations of teachers. In some ways, the problems reflect what I think are arguably the elements of early faculty resistance to student evaluations in the 1970s and 1980s. That resistance often centered on faculty concern that students did not know what the short-term or long-term effects of a course would be, and consequently students would not be able to evaluate professors in a reasonable manner. Faculty members were also concerned that the items on a teaching evaluation scale would not be fair and reasonable characteristics of good teaching. …

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Introduction
Publikationsdatum
01.05.2005
Verlag
Springer Netherlands
Erschienen in
Educational Assessment, Evaluation and Accountability / Ausgabe 2/2005
Print ISSN: 1874-8597
Elektronische ISSN: 1874-8600
DOI
https://doi.org/10.1007/s11092-006-9005-4

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2005

Educational Assessment, Evaluation and Accountability 2/2005 Zur Ausgabe

Premium Partner