Skip to main content

2014 | OriginalPaper | Buchkapitel

Investigating Key Antecedents of Customer Satisfaction in B2B Information Service Firms

verfasst von : Vikas Kumar, Archana Kumari, Ximing Ruan, Jose Arturo Garza-Reyes, Supalak Akkaranggoon

Erschienen in: Digital Services and Information Intelligence

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Service sector has grown significantly over the years and now is one of the major contributors of the Gross Domestic Product (GDP) of most of the developed and developing economies. Within the service sector, information economy has grown significantly with the rapid developments in the Internet and Communication Technologies (ICTs). However, the research so far has focused on the manufacturing sector rather than the service sector. This paper, therefore, aims to fill this void by testing the service management and Service Quality (SERVQUAL) theories in Businesses to Business (B2B) information services context. An empirical investigation with secondary data is carried out to explore the relationship between three key antecedents of Customer Satisfaction (CS) namely; Functional Service Quality (FSQ), Technical Service Quality (TSQ) and Corporate Image (CI). This re-search also aims to investigate the interrelationship between the three key antecedents of customer satisfaction. The findings show that FSQ, TSQ, and CI are positively correlated with customer satisfaction. Results also show that CI is positively correlated with TSQ and FSQ.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Investigating Key Antecedents of Customer Satisfaction in B2B Information Service Firms
verfasst von
Vikas Kumar
Archana Kumari
Ximing Ruan
Jose Arturo Garza-Reyes
Supalak Akkaranggoon
Copyright-Jahr
2014
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-662-45526-5_30

Premium Partner