Skip to main content
Erschienen in: Educational Assessment, Evaluation and Accountability 3/2022

04.08.2022

Learning to assess and evaluate complex realities

verfasst von: Guri Skedsmo, Stephan Gerhard Huber

Erschienen in: Educational Assessment, Evaluation and Accountability | Ausgabe 3/2022

Einloggen

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Excerpt

Education institutions are assigned complex missions, responsibilities and tasks. Even if it seems easy to agree on the core qualities they should fulfil, it proves rather challenging to give precise definitions that can be operationalised and measured in valid, reliable and fair ways according to sometimes contradicting ideals. Conceptual and empirical works by researchers are both important contributions for improving policies and practices. The articles presented in this issue address assessment discourses and ethics but also point to the unintended consequences of country regulations of school entry age and important factors to improve internal and external evaluations. …

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
Zurück zum Zitat Clarke, J. (2014). Inspections. Governing at a distance. In: Grek, S. & Lindgren, J. (Eds). Governing by school inspections (p. 11–26). Routledge. Clarke, J. (2014). Inspections. Governing at a distance. In: Grek, S. & Lindgren, J. (Eds). Governing by school inspections (p. 11–26). Routledge.
Metadaten
Titel
Learning to assess and evaluate complex realities
verfasst von
Guri Skedsmo
Stephan Gerhard Huber
Publikationsdatum
04.08.2022
Verlag
Springer Netherlands
Erschienen in
Educational Assessment, Evaluation and Accountability / Ausgabe 3/2022
Print ISSN: 1874-8597
Elektronische ISSN: 1874-8600
DOI
https://doi.org/10.1007/s11092-022-09397-9

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2022

Educational Assessment, Evaluation and Accountability 3/2022 Zur Ausgabe

Premium Partner