Skip to main content

2014 | OriginalPaper | Buchkapitel

Do Persuasive Technologies Persuade? - A Review of Empirical Studies

verfasst von : Juho Hamari, Jonna Koivisto, Tuomas Pakkanen

Erschienen in: Persuasive Technology

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

This paper reviews the current body of empirical research on persuasive technologies (95 studies). In recent years, technology has been increasingly harnessed to persuade and motivate people to engage in various behaviors. This phenomenon has also attracted substantial scholarly interest over the last decade. This review examines the results, methods, measured behavioral and psychological outcomes, affordances in implemented persuasive systems, and domains of the studies in the current body of research on persuasive technologies. The reviewed studies have investigated diverse persuasive systems/designs, psychological factors, and behavioral outcomes. The results of the reviewed studies were categorized into fully positive, partially positive, and negative and/or no effects. This review provides an overview of the state of empirical research regarding persuasive technologies. The paper functions as a reference in positioning future research within the research stream of persuasive technologies in terms of the domain, the persuasive stimuli and the psychological and behavioral outcomes.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Do Persuasive Technologies Persuade? - A Review of Empirical Studies
verfasst von
Juho Hamari
Jonna Koivisto
Tuomas Pakkanen
Copyright-Jahr
2014
Verlag
Springer International Publishing
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-07127-5_11

Premium Partner