Skip to main content
Erschienen in: Cultural Studies of Science Education 2/2007

01.04.2007 | Forum

Culture, food, and language: Perspectives from immigrant mothers in school science

verfasst von: Sumi Hagiwara, Angela Calabrese Barton, Isobel Contento

Erschienen in: Cultural Studies of Science Education | Ausgabe 2/2007

Einloggen

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

The article explores the role of immigrant parents in middle school science as both teachers and learners as part of an urban middle school curriculum, the Linking in Food and the Environment (LiFE) program. The curriculum engaged parents as partners with science teachers to teach science through food. Over a 2-year period, parents attended a series of bilingual workshops, collaborated with classroom teachers, managed activities, guided student inquiry, and assisted in classroom management. The following study analyzes the role of culture, language, and identity as four mothers navigated their position as ‘insiders’ in a science classroom.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Fußnoten
1
Citation for this contribution: Upadhyay, B. (2007). Developing identity in a new space: Challenges to immigrant mothers in science settings. Cultural Studies of Science Education, 2.
 
2
Citation for this contribution: Simpson, J. (2007). From outsider to school science insider: Power structures impacting parent transitions. Cultural Studies of Science Education, 2.
 
3
Citation for this contribution: Hagiwara, S. Calabrese Barton, A., & Contento, I. (2007). Activism, agency and expanding third spaces. Cultural Studies of Science Education, 2.
 
Metadaten
Titel
Culture, food, and language: Perspectives from immigrant mothers in school science
verfasst von
Sumi Hagiwara
Angela Calabrese Barton
Isobel Contento
Publikationsdatum
01.04.2007
Verlag
Springer Netherlands
Erschienen in
Cultural Studies of Science Education / Ausgabe 2/2007
Print ISSN: 1871-1502
Elektronische ISSN: 1871-1510
DOI
https://doi.org/10.1007/s11422-007-9063-z

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2007

Cultural Studies of Science Education 2/2007 Zur Ausgabe

Premium Partner