Skip to main content
Erschienen in: Journal of the Academy of Marketing Science 3/2016

01.05.2016 | Commentary

The argument for consumer-based strategy papers

verfasst von: Darren W. Dahl

Erschienen in: Journal of the Academy of Marketing Science | Ausgabe 3/2016

Einloggen

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Excerpt

Rebecca Hamilton’s editorial provides a strong definition and compelling argument for consumer-based strategy research. She distinguishes this type of work as follows: (1) it provides strategic recommendations based upon consumer insights, (2) consumer insights inherent in this type of work are not specific to one firm or consumption context, and (3) the consumer is the unit of analysis (regardless of methodology employed in the work). She argues that work using multi-methods is especially conducive to this type of research and empirically validates that the Journal of the Academy of Marketing Science (JAMS) is an outlet that is interested in and supportive of publishing this type of scholarship. In my mind, this definition has real validity, and the call to action for JAMS is powerful and distinctive. I would like to comment directly on two of the central points Hamilton makes. …

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
The argument for consumer-based strategy papers
verfasst von
Darren W. Dahl
Publikationsdatum
01.05.2016
Verlag
Springer US
Erschienen in
Journal of the Academy of Marketing Science / Ausgabe 3/2016
Print ISSN: 0092-0703
Elektronische ISSN: 1552-7824
DOI
https://doi.org/10.1007/s11747-016-0474-9

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2016

Journal of the Academy of Marketing Science 3/2016 Zur Ausgabe