Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.06.2015 | Ausgabe 2/2015

Electronic Commerce Research 2/2015

Not all seals are equal: An experimental investigation of the effect of third-party seals on purchase probability in electronic commerce

Zeitschrift:
Electronic Commerce Research > Ausgabe 2/2015
Autor:
Sebastian van Baal

Abstract

Many online retailers display third-party seals on their website in order to signal their trustworthiness to potential customers. However, it is unclear whether and under what conditions such seals are effective in raising purchase probability. This article adds to the literature by testing and comparing the efficacy of two third-party seals. Both seals are common in the European electronic commerce market, but their dissemination differs vastly. Results from an online laboratory experiment with 300 subjects show that the two seals are not effective on average. However, this result is driven by the low-dissemination seal; its insignificant effect masks the high-dissemination seal’s positive effect on purchase probability. Hence, evaluating third-party seals based on their average effect can be misleading. These results have important implications for electronic commerce research, consumer policy, online retailers, seal providers, and market analysts.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2015

Electronic Commerce Research 2/2015 Zur Ausgabe