Skip to main content

2021 | OriginalPaper | Buchkapitel

Quantifying the Impact of Severe Weather Conditions on Online Learning During the COVID-19 Pandemic

verfasst von : Ezekiel Adriel Lagmay, Ma. Mercedes T. Rodrigo

Erschienen in: Artificial Intelligence in Education

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

From October to November 2020 the Philippines was struck by eight typhoons, two of which caused widespread flooding, utilities interruptions, property destruction, and loss of life. How did these severe weather conditions affect online learning participation of students pursuing their undergraduate and graduate studies in the midst of the COVID-19 pandemic? We used CausalImpact analysis to explore September 2020 to January 2021 data collected from the Moodle Learning Management System data of one university in the Philippines. We found that overall student online participation was significantly negatively affected by typhoons. However, the effect on participation in Assignments and Quizzes were not significant. These findings suggested that students continued to invest their time and energy on activities that have a direct bearing on their final grades.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
2.
Zurück zum Zitat Brodersen, K.H., Gallusser, F., Koehler, J., Remy, N., Scott, S.L.: Inferring causal impact using Bayesian structural time-series models. Ann. Appl. Stat. 9(1), 247–274 (2015)MathSciNetCrossRef Brodersen, K.H., Gallusser, F., Koehler, J., Remy, N., Scott, S.L.: Inferring causal impact using Bayesian structural time-series models. Ann. Appl. Stat. 9(1), 247–274 (2015)MathSciNetCrossRef
3.
Zurück zum Zitat Friedrich, A., Flunger, B., Nagengast, B., Jonkmann, K., Trautwein, U.: Pygmalion effects in the classroom: teacher expectancy effects on students’ math achievement. Contemp. Educ. Psychol. 41, 1–12 (2015)CrossRef Friedrich, A., Flunger, B., Nagengast, B., Jonkmann, K., Trautwein, U.: Pygmalion effects in the classroom: teacher expectancy effects on students’ math achievement. Contemp. Educ. Psychol. 41, 1–12 (2015)CrossRef
9.
Zurück zum Zitat Szumski, G., Karwowski, M.: Exploring the Pygmalion effect: The role of teacher expectations, academic self-concept, and class context in students’ math achievement. Contemp. Educ. Psychol. 59, 101787 (2019)CrossRef Szumski, G., Karwowski, M.: Exploring the Pygmalion effect: The role of teacher expectations, academic self-concept, and class context in students’ math achievement. Contemp. Educ. Psychol. 59, 101787 (2019)CrossRef
Metadaten
Titel
Quantifying the Impact of Severe Weather Conditions on Online Learning During the COVID-19 Pandemic
verfasst von
Ezekiel Adriel Lagmay
Ma. Mercedes T. Rodrigo
Copyright-Jahr
2021
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-030-78270-2_41

Premium Partner