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2019 | OriginalPaper | Buchkapitel

Sales Performance Management

verfasst von : Heiko Schulte-Oversohl

Erschienen in: Performance Management in Retail and the Consumer Goods Industry

Verlag: Springer International Publishing

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Abstract

This contribution deals with the interdependency of controlling and the sales department.
The special importance of sales as an independent area for the corporate success is highlighted. This leads to the analysis of the sales department characteristics and how performance management generates value added to support the sales tasks. Relevant elements and instruments are explained in this contribution.

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Fußnoten
1
Greiner et al. (2013).
 
2
Greiner et al. (2013), Kieninger (2013).
 
3
The author uses the English word “controlling” to translate the German term “controlling.” Please refer to the discussion in the preface.
 
4
Steffenhagen (2008).
 
5
Kühnapfel (2013).
 
6
Kühnapfel (2013).
 
7
Stegmüller and Möller (2011).
 
8
Stegmüller and Möller (2011).
 
9
Hermann et al. (2002).
 
10
Jung (2010).
 
11
Göpfert (2006).
 
12
Eberenz (2012).
 
13
Eberenz (2012).
 
Literatur
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Zurück zum Zitat Greiner O, Hiendlmeier S, Dauter R (2013) Potenziale systematisch erschließen. Wie eine wirksame Vertriebssteuerung gelingt. In: Horváth AG (ed) The Performance Architect: Das Kundenmagazin von Horváth & Partners, Edition 1/2013: Schwerpunkt Vertriebsexzellenz: Wie eine wirksame Vertriebssteuerung gelingt. Horvath & Partners, Stuttgart Greiner O, Hiendlmeier S, Dauter R (2013) Potenziale systematisch erschließen. Wie eine wirksame Vertriebssteuerung gelingt. In: Horváth AG (ed) The Performance Architect: Das Kundenmagazin von Horváth & Partners, Edition 1/2013: Schwerpunkt Vertriebsexzellenz: Wie eine wirksame Vertriebssteuerung gelingt. Horvath & Partners, Stuttgart
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Metadaten
Titel
Sales Performance Management
verfasst von
Heiko Schulte-Oversohl
Copyright-Jahr
2019
Verlag
Springer International Publishing
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-030-12730-5_25