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Erschienen in: Auto Tech Review 9/2015

01.09.2015 | Cover Story

Scalable hybrid dual-clutch transmission

verfasst von: Dipl.-Ing. Uli Christian Blessing, Dipl.-Ing. Jörg Meissner, Dipl.-Ing. Mark Schweiher, Dipl.-Ing. Thomas Hoffmeister

Erschienen in: Auto Tech Review | Ausgabe 9/2015

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Excerpt

With the tough CO2 targets under the European legislation for 2020, hybridisation is one of the key elements to improve fuel-efficiency. Getrag compares a 48 V belt-driven e-machine solution with a solution based on a dual-clutch transmission with integrated e-machine. The 7HDT300 torque split hybrid transmission features a large scalability of the electric machine from mild to plug-in hybrid drives and a map-optimised interaction of the combustion engine and e-machine. …

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Literatur
[1]
Zurück zum Zitat DeVincent, E.; Blessing, U. C.; Herdle, L.: Light Front-transversal Dual-clutch Transmission with High Efficiency. In: ATZworldwide 115 (2013), No. 12, pp. 4–9 DeVincent, E.; Blessing, U. C.; Herdle, L.: Light Front-transversal Dual-clutch Transmission with High Efficiency. In: ATZworldwide 115 (2013), No. 12, pp. 4–9
[2]
Zurück zum Zitat DeVincent, E.: DCT300 & 500 — der neue modulare Front-quer-DKG-Baukasten. Conference Innovative Fahrzeug-Getriebe, Hybrid & Elektro- Antriebe, Berlin, 2012 DeVincent, E.: DCT300 & 500 — der neue modulare Front-quer-DKG-Baukasten. Conference Innovative Fahrzeug-Getriebe, Hybrid & Elektro- Antriebe, Berlin, 2012
[3]
Zurück zum Zitat Strube, A.; Blessing, U. C.: From Mild to Plug-In — A Modular and Scalable Torque split Hybrid by Getrag. JSAE Symposium 2010, No. 5 Strube, A.; Blessing, U. C.: From Mild to Plug-In — A Modular and Scalable Torque split Hybrid by Getrag. JSAE Symposium 2010, No. 5
[4]
Zurück zum Zitat Blessing, U. C.; Strube, A.: 6HDT250 — The Scalable Solution from Mild- to Plug-In Hybrid. VDI Conference Getriebe in Fahrzeugen, Friedrichshafen, 2011 Blessing, U. C.; Strube, A.: 6HDT250 — The Scalable Solution from Mild- to Plug-In Hybrid. VDI Conference Getriebe in Fahrzeugen, Friedrichshafen, 2011
[5]
Zurück zum Zitat Blessing, U.; Roth-Stielow, J.: Hybridisie rungsmöglichkeiten des Doppelkupplungsgetriebes — eine vergleichende Bewertung. VDI-Tagung Innovative Fahrzeugantriebe, Dresden, 2009 Blessing, U.; Roth-Stielow, J.: Hybridisie rungsmöglichkeiten des Doppelkupplungsgetriebes — eine vergleichende Bewertung. VDI-Tagung Innovative Fahrzeugantriebe, Dresden, 2009
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Zurück zum Zitat Blessing, U. C.: 7HDT300 — How Much Electrical Power Does the Combustion Engine Need? VDI Conference Getriebe in Fahrzeugen, Friedrichshafen, 2013 Blessing, U. C.: 7HDT300 — How Much Electrical Power Does the Combustion Engine Need? VDI Conference Getriebe in Fahrzeugen, Friedrichshafen, 2013
[7]
Zurück zum Zitat Blessing, U. C.; Schweiher, M.: How Much Hybridization is Possible with the New Vehicle Power? VDI Conference Getriebe in Fahrzeugen, Friedrichshafen, 2014 Blessing, U. C.; Schweiher, M.: How Much Hybridization is Possible with the New Vehicle Power? VDI Conference Getriebe in Fahrzeugen, Friedrichshafen, 2014
Metadaten
Titel
Scalable hybrid dual-clutch transmission
verfasst von
Dipl.-Ing. Uli Christian Blessing
Dipl.-Ing. Jörg Meissner
Dipl.-Ing. Mark Schweiher
Dipl.-Ing. Thomas Hoffmeister
Publikationsdatum
01.09.2015
Verlag
Springer India
Erschienen in
Auto Tech Review / Ausgabe 9/2015
Print ISSN: 2250-3390
Elektronische ISSN: 2347-9434
DOI
https://doi.org/10.1365/s40112-015-0982-x

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