Skip to main content

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

Text Simplification and User Experience

verfasst von : Soussan Djamasbi, John Rochford, Abigail DaBoll-Lavoie, Tyler Greff, Jennifer Lally, Kayla McAvoy

Erschienen in: Foundations of Augmented Cognition: Neuroergonomics and Operational Neuroscience

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Research provides ample evidence of the impact web page design has on comprehension; and that Generation Y users are impatient and dislike reading text. Yet there has been little research that focuses on content, in particular to examine the impact of text simplification on younger users’ processing of textual information. To address this need, we report the initial steps of a larger research effort that focuses on developing a set of guidelines for designing simple and effective text passages. Specifically, we compiled a set of existing plain language rules and tested its effectiveness of conveying information to Generation Y users. The results suggest the compiled set of rules can serve as an appropriate tool for designing textual passages to reduce cognitive effort and improve readability of textual content for Generation Y users. Also, the results show that eye tracking serves as an excellent objective measurement for examining the effectiveness of text simplification.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Djamasbi, S.: Does positive affect influence the effective usage of a decision support system? Decis. Support Syst. 43(4), 1707–1717 (2007)CrossRef Djamasbi, S.: Does positive affect influence the effective usage of a decision support system? Decis. Support Syst. 43(4), 1707–1717 (2007)CrossRef
3.
Zurück zum Zitat Djamasbi, S., McAuliffe, D., Gomez, W., Kardzhaliyski, G., Liu, W., Oglesby, F.: Designing for success: creating business value with mobile user experience (UX). In: Nah, F.F.-H. (ed.) HCIB 2014. LNCS, vol. 8527, pp. 299–306. Springer, Heidelberg (2014) Djamasbi, S., McAuliffe, D., Gomez, W., Kardzhaliyski, G., Liu, W., Oglesby, F.: Designing for success: creating business value with mobile user experience (UX). In: Nah, F.F.-H. (ed.) HCIB 2014. LNCS, vol. 8527, pp. 299–306. Springer, Heidelberg (2014)
4.
Zurück zum Zitat Djamasbi, S., Siegel, M., Skorinko, J., Tullis, T.: Online viewing and aesthetic preferences of generation Y and the baby boom generation: testing user web site experience through eye tracking. Int. J. Electron. Commer. 15(4), 121–158 (2011)CrossRef Djamasbi, S., Siegel, M., Skorinko, J., Tullis, T.: Online viewing and aesthetic preferences of generation Y and the baby boom generation: testing user web site experience through eye tracking. Int. J. Electron. Commer. 15(4), 121–158 (2011)CrossRef
5.
Zurück zum Zitat Djamasbi, S., Siegel, M., Tullis, T.: Generation Y, web design, and eye tracking. Int. J. Hum Comput Stud. 68(5), 307–323 (2010)CrossRef Djamasbi, S., Siegel, M., Tullis, T.: Generation Y, web design, and eye tracking. Int. J. Hum Comput Stud. 68(5), 307–323 (2010)CrossRef
7.
Zurück zum Zitat Krug, S.: Don’t Make Me Think: A Common Sense Approach to Web Usability. Pearson Education, India (2005) Krug, S.: Don’t Make Me Think: A Common Sense Approach to Web Usability. Pearson Education, India (2005)
Metadaten
Titel
Text Simplification and User Experience
verfasst von
Soussan Djamasbi
John Rochford
Abigail DaBoll-Lavoie
Tyler Greff
Jennifer Lally
Kayla McAvoy
Copyright-Jahr
2016
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-39952-2_28

Neuer Inhalt