Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

05.09.2018 | Ausgabe 3/2018

Marketing Letters 3/2018

The effect of traditionally marginalized groups in advertising on consumer response

Zeitschrift:
Marketing Letters > Ausgabe 3/2018
Autoren:
Enrica N. Ruggs, Jennifer Ames Stuart, Linyun W. Yang

Abstract

Increasingly, national brands have cast people from marginalized groups in advertising. It is important to understand the elements that influence consumers’ responses to advertisements featuring groups who have been traditionally excluded from advertising campaigns. Although consumers may wish to buy brands that support their own views on human rights and equality, we propose that consumers in the target market may be uncomfortable if the group portrayal contradicts their beliefs about the topic, concept, or social groups in the ad. Across two studies, we show that when an ad creates this type of internal contradiction within consumers, it may elicit a more negative response than an ad portraying a more traditional model. However, we also find preliminary evidence that using models from marginalized groups can be more effective than using more traditional models—as long as such portrayals do not violate certain target consumers’ schemas. The implications of these results will be discussed.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2018

Marketing Letters 3/2018 Zur Ausgabe