Skip to main content

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

The EMMA Experience. Emerging Patterns and Factors for Success

verfasst von : Rosanna De Rosa, Chiara Ferrari, Ruth Kerr

Erschienen in: Digital Education: Out to the World and Back to the Campus

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Since 2008, when the first experiment with MOOCs took place, much has been said, written and explored. However, almost ten years later we are unable to say whether MOOCs are really a desirable learning experience and, moreover, what are the factors for success in the MOOC environment. Literature in the field seems to clearly endorse learner engagement and participation as activities that ensure a higher completion rate and a satisfying learning experience, yet a high degree of dropout can be attributed to a request for participation which learners find unsustainable. On many MOOC projects, the data opens opportunities for discussion but provides few answers, as so much depends on individual variables of the specific course. Far from being a limit of the research, this uncertainty is the only way to preserve learning from becoming a hostage of algorithms, thus leaving teachers and learners the freedom to plan, decide, and experience, and to evaluate their teaching and learning.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Fußnoten
1
For this paragraph, we thank Kairit Tammets (University of Tallin) for providing data and comments.
 
Literatur
1.
Zurück zum Zitat Coates, K.: The re-invention of the academy: how technologically mediated learning will – and will not – transform advanced education. In: Cheung, S.K.S., Fong, J., Fong, W., Wang, F.L., Kwok, L.F. (eds.) ICHL 2013. LNCS, vol. 8038, pp. 1–9. Springer, Heidelberg (2013). doi:10.1007/978-3-642-39750-9_1 CrossRef Coates, K.: The re-invention of the academy: how technologically mediated learning will – and will not – transform advanced education. In: Cheung, S.K.S., Fong, J., Fong, W., Wang, F.L., Kwok, L.F. (eds.) ICHL 2013. LNCS, vol. 8038, pp. 1–9. Springer, Heidelberg (2013). doi:10.​1007/​978-3-642-39750-9_​1 CrossRef
2.
Zurück zum Zitat De Rosa, R., Reda, V.: La rivoluzione dei MOOCs: un’analisi di policy framework su scala europea. LEA - Lingue e letterature d’Oriente e d’Occidente 2, 594–631 (2013) De Rosa, R., Reda, V.: La rivoluzione dei MOOCs: un’analisi di policy framework su scala europea. LEA - Lingue e letterature d’Oriente e d’Occidente 2, 594–631 (2013)
3.
Zurück zum Zitat Dillenbourg, P.: MOOCs in Europe, an overview, slides (2013) Dillenbourg, P.: MOOCs in Europe, an overview, slides (2013)
4.
Zurück zum Zitat Porter, S.: To MOOC or Not to MOOC: How Can Online Learning Help to Build the Future of Higher Education?. Chandos Publishing, Oxford (2015) Porter, S.: To MOOC or Not to MOOC: How Can Online Learning Help to Build the Future of Higher Education?. Chandos Publishing, Oxford (2015)
Metadaten
Titel
The EMMA Experience. Emerging Patterns and Factors for Success
verfasst von
Rosanna De Rosa
Chiara Ferrari
Ruth Kerr
Copyright-Jahr
2017
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-59044-8_3

Premium Partner