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Erschienen in: MTZ worldwide 12/2011

01.12.2011 | Cover Story

The New BMW 2.0-l Four-Cylinder Gasoline Engine with Turbocharger

verfasst von: Fritz Steinparzer, Norbert Klauer, Dirk Kannenberg, Dr. Harald Unger

Erschienen in: MTZ worldwide | Ausgabe 12/2011

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Excerpt

The new 2.0-l four-cylinder gasoline engine from BMW with turbocharger achieves a significant reduction in fuel consumption combined with further improvements in driving dynamics and driving pleasure. This makes it another important element in the BMW EfficientDynamics strategy. The new engine will be installed in nearly every derivative car of the manufacturer all over the world. …

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Literatur
[1]
Zurück zum Zitat Klauer, N.; Kretschmer, J.; Unger, H.: Der Antrieb des BMW 535i Gran Turismo [The Powertrain oft the 535i Gran Turismo]. In: ATZ 111 (2009), No. 9, pp. 610 – 617 Klauer, N.; Kretschmer, J.; Unger, H.: Der Antrieb des BMW 535i Gran Turismo [The Powertrain oft the 535i Gran Turismo]. In: ATZ 111 (2009), No. 9, pp. 610 – 617
[2]
Zurück zum Zitat Steinparzer, F.; Unger, U.; Brüner, T.; Kannenberg, D.: Der neue BMW 2,0-l-4-Zylinder-Ottomotor mit Twin-Power-Turbo-Technologie [The new BMW 2.0-litre 4-cylinder gasoline engine with Twin Power Turbo technology]. 32nd International Vienna Engine Symposium, 2011 Steinparzer, F.; Unger, U.; Brüner, T.; Kannenberg, D.: Der neue BMW 2,0-l-4-Zylinder-Ottomotor mit Twin-Power-Turbo-Technologie [The new BMW 2.0-litre 4-cylinder gasoline engine with Twin Power Turbo technology]. 32nd International Vienna Engine Symposium, 2011
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Zurück zum Zitat Langen, P.; Reissing, J.; Lopez Alvaredo, B.: Die neue BMW Motorenpalette – Basis für nachhaltige Antriebslösungen [The new BMW engines – basis for sustainable drive solutions]. 32nd International Vienna Engine Symposium, 2011 Langen, P.; Reissing, J.; Lopez Alvaredo, B.: Die neue BMW Motorenpalette – Basis für nachhaltige Antriebslösungen [The new BMW engines – basis for sustainable drive solutions]. 32nd International Vienna Engine Symposium, 2011
[4]
Zurück zum Zitat Steinparzer, F.; Schwarz, C.; Miklautschitsch, M.: Das BMW TVDI Brennverfahren – Basis für Niedrigstemissionskonzepte und geringen Kraftstoffverbrauch [The BMW TVDI combustion process – basis for very-low-emissions concepts and low fuel consumption]. 13th conference Der Arbeitsprozess des Verbrennungsmotors [The working process of the internal combustion engine], Graz, 2011 Steinparzer, F.; Schwarz, C.; Miklautschitsch, M.: Das BMW TVDI Brennverfahren – Basis für Niedrigstemissionskonzepte und geringen Kraftstoffverbrauch [The BMW TVDI combustion process – basis for very-low-emissions concepts and low fuel consumption]. 13th conference Der Arbeitsprozess des Verbrennungsmotors [The working process of the internal combustion engine], Graz, 2011
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Zurück zum Zitat Klauer, N.; Klüting, M.; Luttermann, C.; Sodtke, C.: Der Antrieb des neuen BMW 528i – Effiziente Dynamik und Komfort durch den neuen aufgeladenen Vierzylinder-Ottomotor [The drive of the new BMW 528i – efficient dynamics and comfort from the new turbocharged four-cylinder gasoline engine]. 20th Aachen Colloquium on Vehicle and Engine Technology, 2011 Klauer, N.; Klüting, M.; Luttermann, C.; Sodtke, C.: Der Antrieb des neuen BMW 528i – Effiziente Dynamik und Komfort durch den neuen aufgeladenen Vierzylinder-Ottomotor [The drive of the new BMW 528i – efficient dynamics and comfort from the new turbocharged four-cylinder gasoline engine]. 20th Aachen Colloquium on Vehicle and Engine Technology, 2011
Metadaten
Titel
The New BMW 2.0-l Four-Cylinder Gasoline Engine with Turbocharger
verfasst von
Fritz Steinparzer
Norbert Klauer
Dirk Kannenberg
Dr. Harald Unger
Publikationsdatum
01.12.2011
Verlag
Springer Automotive Media
Erschienen in
MTZ worldwide / Ausgabe 12/2011
Elektronische ISSN: 2192-9114
DOI
https://doi.org/10.1365/s38313-011-0116-z

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