Skip to main content
Erschienen in: Journal of Science Teacher Education 2/2014

01.03.2014 | Editorial

The Next Generation Science Standards: Implications for Preservice and Inservice Science Teacher Education

verfasst von: Norman G. Lederman, Judith S. Lederman

Erschienen in: Journal of Science Teacher Education | Ausgabe 2/2014

Einloggen

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Excerpt

The long awaited Next Generation Science Standards (NGSS) (NGSS Lead States, 2013) were released during the Spring of 2013 and for K-12 school systems, teacher education programs, and colleges/universities reality is settling in. The NGSS provide an ambitious and complicated vision for K-12 science education in the US and there are plenty of implications for the teaching of science, preparation of science teachers, inservice professional development of science teachers, and for the knowledge and practices of university faculty who work with science teachers. These implications are especially pertinent to the members of ASTE, and for this reason we are dedicating a Special Issue of the journal to the NGSS. …

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
Zurück zum Zitat National Research Council. (2012). A framework for K-12 science education. Washington, DC: National Academies Press. National Research Council. (2012). A framework for K-12 science education. Washington, DC: National Academies Press.
Zurück zum Zitat NGSS Lead States. (2013). Next generation science standards: For states, by states. Washington, DC: National Academies Press. NGSS Lead States. (2013). Next generation science standards: For states, by states. Washington, DC: National Academies Press.
Metadaten
Titel
The Next Generation Science Standards: Implications for Preservice and Inservice Science Teacher Education
verfasst von
Norman G. Lederman
Judith S. Lederman
Publikationsdatum
01.03.2014
Verlag
Springer Netherlands
Erschienen in
Journal of Science Teacher Education / Ausgabe 2/2014
Print ISSN: 1046-560X
Elektronische ISSN: 1573-1847
DOI
https://doi.org/10.1007/s10972-014-9382-3

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2014

Journal of Science Teacher Education 2/2014 Zur Ausgabe

Premium Partner