Skip to main content
Erschienen in: Educational Assessment, Evaluation and Accountability 2/2022

04.06.2022

Theoretical competence models, tests and designs

verfasst von: Guri Skedsmo, Stephan Gerhard Huber

Erschienen in: Educational Assessment, Evaluation and Accountability | Ausgabe 2/2022

Einloggen

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Excerpt

Over the past two decades, the demand for evidence-based practices in education has increased significantly (Afdal, 2017; Burn & Mutton, 2015; Cordingley, 2015). Scholars argue that this development is related to a stream of management ideas loosely labelled ‘evidence-based management’ that includes governance, policy and practice; it is described as a successor of New Public Management (Vedung, 2012). School actors are expected not only to respond to these policy demands, but also to develop their competences and practices along with available evidence and research relevant to their profession. This issue addresses demands for evidence-based practices in education and provides perspectives that expand and go beyond such ideas. …

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
Zurück zum Zitat Afdal, H. W. (2017). ‘Research-based’ and ‘profession-oriented’ as prominent knowledge discourses in curriculum restructuring of professional programs. Higher Education, 74(3), 401–418.CrossRef Afdal, H. W. (2017). ‘Research-based’ and ‘profession-oriented’ as prominent knowledge discourses in curriculum restructuring of professional programs. Higher Education, 74(3), 401–418.CrossRef
Zurück zum Zitat Burn, K., & Mutton, T. (2015). A review of ‘research-informed clinical practice’ in initial teacher education. Oxford Review of Education, 41(2), 217–233.CrossRef Burn, K., & Mutton, T. (2015). A review of ‘research-informed clinical practice’ in initial teacher education. Oxford Review of Education, 41(2), 217–233.CrossRef
Zurück zum Zitat Vedung, E. (2012). ‘Four waves of evaluation’. Evaluation Connections – Newsletter of the European Evaluation Society. January, 4–5. Vedung, E. (2012). ‘Four waves of evaluation’. Evaluation Connections – Newsletter of the European Evaluation Society. January, 4–5.
Metadaten
Titel
Theoretical competence models, tests and designs
verfasst von
Guri Skedsmo
Stephan Gerhard Huber
Publikationsdatum
04.06.2022
Verlag
Springer Netherlands
Erschienen in
Educational Assessment, Evaluation and Accountability / Ausgabe 2/2022
Print ISSN: 1874-8597
Elektronische ISSN: 1874-8600
DOI
https://doi.org/10.1007/s11092-022-09392-0

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2022

Educational Assessment, Evaluation and Accountability 2/2022 Zur Ausgabe

Premium Partner