Skip to main content

2019 | OriginalPaper | Buchkapitel

TLogic: A Tangible Programming Tool to Help Children Solve Problems

verfasst von : Xiaozhou Deng, Danli Wang, Qiao Jin

Erschienen in: E-Learning and Games

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

In this paper, we present TLogic, a tangible programming tool for children aged 6–8. The tool contains two parts: tangible programming blocks and visual tasks with different difficulty levels. Children could use tangible programming blocks to complete visual tasks shown on computer screen. To evaluate our tool, a user study was conducted with 10 children. Results of user study show that the tool could reduce children’s cognitive load while solving the tasks and children are more interested in challenging tasks than easy tasks in our tool.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Clements, D.H.: The future of educational computing research: the case of computer programming. Inf. Technol. Child. Educ. Ann. 1999(1), 147–179 (1999) Clements, D.H.: The future of educational computing research: the case of computer programming. Inf. Technol. Child. Educ. Ann. 1999(1), 147–179 (1999)
2.
Zurück zum Zitat Wing, J.M.: Computational thinking. Commun. ACM 49(3), 33–35 (2006)CrossRef Wing, J.M.: Computational thinking. Commun. ACM 49(3), 33–35 (2006)CrossRef
3.
Zurück zum Zitat Cockburn, A., Bryant, A.: Leogo: an equal opportunity user interface for programming. J. Vis. Lang. Comput. 8(5–6), 601–619 (1997)CrossRef Cockburn, A., Bryant, A.: Leogo: an equal opportunity user interface for programming. J. Vis. Lang. Comput. 8(5–6), 601–619 (1997)CrossRef
4.
Zurück zum Zitat Manches, A., O’Malley, C.: Tangibles for learning: a representational analysis of physical manipulation. Pers. Ubiquit. Comput. 16(4), 405–419 (2012)CrossRef Manches, A., O’Malley, C.: Tangibles for learning: a representational analysis of physical manipulation. Pers. Ubiquit. Comput. 16(4), 405–419 (2012)CrossRef
5.
Zurück zum Zitat Horn, M.S.: Tangible interaction and learning: the case for a hybrid approach. Pers. Ubiquit. Comput. 16(4), 379–389 (2012)CrossRef Horn, M.S.: Tangible interaction and learning: the case for a hybrid approach. Pers. Ubiquit. Comput. 16(4), 379–389 (2012)CrossRef
6.
Zurück zum Zitat Wyeth, P., Purchase, H.C.: Programming without a computer: a new interface for children under eight. In: Australasian User Interface Conference IEEE (2000) Wyeth, P., Purchase, H.C.: Programming without a computer: a new interface for children under eight. In: Australasian User Interface Conference IEEE (2000)
7.
Zurück zum Zitat Sullivan, A., Elkin, M., Bers, M.U.: KIBO robot demo: engaging young children in programming and engineering. In: International Conference on Interaction Design & Children. ACM (2015) Sullivan, A., Elkin, M., Bers, M.U.: KIBO robot demo: engaging young children in programming and engineering. In: International Conference on Interaction Design & Children. ACM (2015)
8.
Zurück zum Zitat Horn, M.S., Jacob, R.J.K.: Tangible programming in the classroom with tern. In: Proceedings of the CHI 2007 Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems, pp. 1965–1970 (2007) Horn, M.S., Jacob, R.J.K.: Tangible programming in the classroom with tern. In: Proceedings of the CHI 2007 Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems, pp. 1965–1970 (2007)
9.
Zurück zum Zitat Wang, D., et al.: E-block: a tangible programming tool for children. In: Adjunct ACM Symposium on User Interface Software & Technology. ACM (2011) Wang, D., et al.: E-block: a tangible programming tool for children. In: Adjunct ACM Symposium on User Interface Software & Technology. ACM (2011)
10.
Zurück zum Zitat Hu, F., et al.: Strawbies: explorations in tangible programming. In: International Conference on Interaction Design & Children. ACM (2015) Hu, F., et al.: Strawbies: explorations in tangible programming. In: International Conference on Interaction Design & Children. ACM (2015)
11.
Zurück zum Zitat Bruner, J.S., Lufburrow, R.A.: The Process of Education (1960) Bruner, J.S., Lufburrow, R.A.: The Process of Education (1960)
12.
Zurück zum Zitat Chandler, P., Sweller, J.: Cognitive load theory and the format of instruction. Cogn. Instruct. 8(4), 293–332 (1991)CrossRef Chandler, P., Sweller, J.: Cognitive load theory and the format of instruction. Cogn. Instruct. 8(4), 293–332 (1991)CrossRef
13.
Zurück zum Zitat Kaltenbrunner, M., Bencina, R.: reacTIVision:a computer-vision framework for table-based tangible interaction. In: International Conference on Tangible & Embedded Interaction (2007) Kaltenbrunner, M., Bencina, R.: reacTIVision:a computer-vision framework for table-based tangible interaction. In: International Conference on Tangible & Embedded Interaction (2007)
Metadaten
Titel
TLogic: A Tangible Programming Tool to Help Children Solve Problems
verfasst von
Xiaozhou Deng
Danli Wang
Qiao Jin
Copyright-Jahr
2019
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-030-23712-7_35

Premium Partner