Skip to main content

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

Use of In-Class Experiential Learning to Promote Student Engagement

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

The current reality for many large, public higher education institutions is that mega-sections of traditional lecture classes are needed to balance increasingly-shrinking educational budgets. Furthermore, while “A” students are highly motived to learn and enter the classroom prepared to succeed, other students may feel overwhelmed or lost in a large class. As a teacher of large (200+), Introduction to Marketing classes, I have incorporated in-class experiential learning techniques to engage and excite students. Students’ responses to the in-class experiential learning activities were so positive, that I adapted a similar interactive teaching style to build a professional selling curriculum within our marketing department. Engaging students through in-class experiential learning has resulted in positive student feedback, an increase in student enrollment and ultimate success in job placement for students.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Use of In-Class Experiential Learning to Promote Student Engagement
verfasst von
Jane Z. Sojka
Copyright-Jahr
2016
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-26647-3_56