Skip to main content

2010 | OriginalPaper | Buchkapitel

19. When Virtual Worlds Expand

verfasst von : William Sims Bainbridge

Erschienen in: Online Worlds: Convergence of the Real and the Virtual

Verlag: Springer London

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

The future of a virtual world depends on whether it can grow in subjective size, cultural content, and numbers of human participants. In one form of growth, exemplified by Second Life, the scope of a world increases gradually as new sponsors pay for new territory and inhabitants create content. A very different form of growth is sudden expansion, as when World of Warcraft (WoW) added entire new continents in its Burning Crusade and Lich King expansions (Lummis and Kern 2006, 2008; Corneliussen and Rettberg 2008; Sims et al. 2008). Well-established gamelike worlds have often undergone many expansions. Both the pioneer science fiction game Anarchy Online, which was launched in 2001, and Star Wars Galaxies dating from 2003, have had three, and EVE Online also from 2003 has had nine, although smaller ones. This chapter reports research on WoW’s 2008 Lich King expansion, using both quantitative and qualitative methods, in order to develop theoretical ideas of the implications of expansion for virtual worlds.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
Zurück zum Zitat Corneliussen, H. G. & Rettberg, J. W. (eds). (2008). Digital culture, play and identity: A world of warcraft reader. Cambridge, MA: MIT Press. Corneliussen, H. G. & Rettberg, J. W. (eds). (2008). Digital culture, play and identity: A world of warcraft reader. Cambridge, MA: MIT Press.
Zurück zum Zitat Jackman, M. R. (2002). Violence in social life. Annual Review of Sociology, 28, 387-415.CrossRef Jackman, M. R. (2002). Violence in social life. Annual Review of Sociology, 28, 387-415.CrossRef
Zurück zum Zitat Lummis, M., & Kern, E. (2006). World of warcraft master guide. Indianapolis, IN: BradyGames. Lummis, M., & Kern, E. (2006). World of warcraft master guide. Indianapolis, IN: BradyGames.
Zurück zum Zitat Rossi, A. S. (1984). Gender and parenthood. American Sociological Review, 49, 1-19.CrossRef Rossi, A. S. (1984). Gender and parenthood. American Sociological Review, 49, 1-19.CrossRef
Zurück zum Zitat Shelton, B. A., & John, D. (1996). The division of household labor. Annual Review of Sociology, 22, 299-322.CrossRef Shelton, B. A., & John, D. (1996). The division of household labor. Annual Review of Sociology, 22, 299-322.CrossRef
Zurück zum Zitat Sims, J., Sims, K., & Hall, D. (2008). World of warcraft: Wrath of the lich King. Indianapolis, IN: BradyGames. Sims, J., Sims, K., & Hall, D. (2008). World of warcraft: Wrath of the lich King. Indianapolis, IN: BradyGames.
Zurück zum Zitat Sumner, C., Schmidt, K., Shotton, B., & Owen, M. (eds). (2006). World of warcraft dungeon companion. Indianapolis, IN: BradyGames. Sumner, C., Schmidt, K., Shotton, B., & Owen, M. (eds). (2006). World of warcraft dungeon companion. Indianapolis, IN: BradyGames.
Zurück zum Zitat Washington, R. E. & Karen, D. (2001). Sport and society. Annual Review of Sociology, 27,187-212.CrossRef Washington, R. E. & Karen, D. (2001). Sport and society. Annual Review of Sociology, 27,187-212.CrossRef
Metadaten
Titel
When Virtual Worlds Expand
verfasst von
William Sims Bainbridge
Copyright-Jahr
2010
Verlag
Springer London
DOI
https://doi.org/10.1007/978-1-84882-825-4_19