Skip to main content
Erschienen in: Journal of Science Teacher Education 1/2008

01.02.2008

Demythologizing or Dehumanizing? A Response to Settlage and the Ideals of Open Inquiry

verfasst von: Adam Johnston

Erschienen in: Journal of Science Teacher Education | Ausgabe 1/2008

Einloggen

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Excerpt

I read with intrigue and appreciation John Settlage’s recent editorial piece (Settlage 2007) in this journal regarding the notion of mythology and its pertinence to the ideals of open inquiry. Much of what Settlage described gives me pause and a fresh new perspective on curriculum reform and the ideals of science education. Many of the points of his editorial are fascinating to me and, I believe, productive considerations for our field. Knowing that myths are pervasive and unavoidable empowers us to identify them for what they are and prevent them from stalling progress in any given field or endeavor. …

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
Zurück zum Zitat American Association for the Advancement of Science. (1990). Science for all Americans: Project 2061. New York: Oxford University Press. American Association for the Advancement of Science. (1990). Science for all Americans: Project 2061. New York: Oxford University Press.
Zurück zum Zitat Dewey, J. (1910). How we think. Lexington, MA: D. C. Heath. Dewey, J. (1910). How we think. Lexington, MA: D. C. Heath.
Zurück zum Zitat Rutherford, F. J. (1964). The role of inquiry in science teaching. Journal of Research in Science Teaching, 2, 80–84.CrossRef Rutherford, F. J. (1964). The role of inquiry in science teaching. Journal of Research in Science Teaching, 2, 80–84.CrossRef
Zurück zum Zitat Settlage, J. (2007). Demythologizing science teacher education: Conquering the false ideal of open inquiry. Journal of Science Teacher Education, 18, 461–467.CrossRef Settlage, J. (2007). Demythologizing science teacher education: Conquering the false ideal of open inquiry. Journal of Science Teacher Education, 18, 461–467.CrossRef
Zurück zum Zitat Settlage, J., & Southerland, S. A. (2007). Teaching science to every child: Using culture as a starting point. New York: Taylor & Francis. Settlage, J., & Southerland, S. A. (2007). Teaching science to every child: Using culture as a starting point. New York: Taylor & Francis.
Zurück zum Zitat Wiggins, G., & McTighe, J. (2001). Understanding by design. Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall. Wiggins, G., & McTighe, J. (2001). Understanding by design. Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall.
Metadaten
Titel
Demythologizing or Dehumanizing? A Response to Settlage and the Ideals of Open Inquiry
verfasst von
Adam Johnston
Publikationsdatum
01.02.2008
Verlag
Springer Netherlands
Erschienen in
Journal of Science Teacher Education / Ausgabe 1/2008
Print ISSN: 1046-560X
Elektronische ISSN: 1573-1847
DOI
https://doi.org/10.1007/s10972-007-9079-y

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2008

Journal of Science Teacher Education 1/2008 Zur Ausgabe

Premium Partner