Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.06.2015 | Ausgabe 2/2015

Journal of Computers in Education 2/2015

Development and evaluation of a Web-based e-book with a concept mapping system

Zeitschrift:
Journal of Computers in Education > Ausgabe 2/2015
Autor:
Liang-Yi Li
Wichtige Hinweise
This manuscript is an extended version of GCCCE2014 paper “The Development and Evaluation of a Web-Based Concept Mapping System for Supporting Reading”.

Abstract

This paper describes the development of a Web-based e-book with a concept mapping system and the process and results of a concept mapping course in which 139 seventh-grade students used the developed system. Two iterated system development cycles were completed. The second system prototype provides an e-book system and a concept mapping system on the same Web page. Users can read an article and construct a concept map for the article simultaneously. Concept mapping course was conducted during a 3-week period. The results of the course showed that the students demonstrated a positive attitude toward concept mapping after using the system in the course. However, the quality of their concept maps is low. Several mistakes that the students frequently made were explored. In addition, the analysis of the students’ annotation behaviors showed that some students use text highlight to support their construction of concept maps. However, an independent-sample t test did not demonstrate a significant effect of text highlight on the quality of concept maps. These results provide directions for our future work. Furthermore, several requirements are summarized in this paper according to the feedback of the teacher and students. These requirements are the base for our next iterative system and course design.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2015

Journal of Computers in Education 2/2015 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise