Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.09.2012 | Ausgabe 3/2012

International Entrepreneurship and Management Journal 3/2012

Do board composition and investor type influence innovativeness in SMEs?

Zeitschrift:
International Entrepreneurship and Management Journal > Ausgabe 3/2012
Autoren:
Sven H. De Cleyn, Johan Braet

Abstract

Companies need to adapt and evolve if they wish to survive. Future success lies in the ability to develop innovative solutions for customer’s problems and needs. This study aims to explore the influence of corporate governance and ownership structure on (product) innovativeness in a sample of 49 small and medium sized firms (SMEs) in the Belgian manufacturing industries. The main findings of the study are twofold. Firstly, a significant positive relationship between innovativeness and the size of a firm’s board has been found. Secondly, business-to-consumer markets tend to be more innovative than business-to-business markets. No significant relationship was found between the investor type and a firm’s innovativeness.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2012

International Entrepreneurship and Management Journal 3/2012 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise