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Erschienen in: MTZ worldwide 3/2015

01.03.2015 | Cover Story

Improved Combustion in Diesel Engines by Injection Rate Shaping

verfasst von: M. Sc. Barbara Graziano, Dipl.-Ing. Benedikt Heuser, Dipl.-Ing. Paul Grzeschik

Erschienen in: MTZ worldwide | Ausgabe 3/2015

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Excerpt

The optimisation of fuel injection parameters remains a focal point in the further development of diesel engines. The Institute for Combustion Engines at RWTH Aachen University has developed a prototype injector that allows completely flexible injection rate shaping. Tests on the injector in a pressure chamber and on a single-cylinder research engine have shown the potential of improved injector needle opening times for achieving further reductions in emissions. …

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Literatur
[1]
Zurück zum Zitat Grzeschik, P.: Dissertation, submitted internally at Institute for Combustion Engines, RWTH Aachen University, 2014 Grzeschik, P.: Dissertation, submitted internally at Institute for Combustion Engines, RWTH Aachen University, 2014
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Zurück zum Zitat Kremer F.: Verbrennungsratenregelung durch Mehrfacheinspritzung im Dieselmotor. Dissertation, RWTH Aachen University, 2013 Kremer F.: Verbrennungsratenregelung durch Mehrfacheinspritzung im Dieselmotor. Dissertation, RWTH Aachen University, 2013
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Zurück zum Zitat Matsumoto S.; Date, K.; Taguchi, T.; Herrmann, O. E.: Der neue Diesel-Magnetventil-Injektor von Denso. In: MTZ 74 (2013), No. 2, pp. 146–150 Matsumoto S.; Date, K.; Taguchi, T.; Herrmann, O. E.: Der neue Diesel-Magnetventil-Injektor von Denso. In: MTZ 74 (2013), No. 2, pp. 146–150
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Zurück zum Zitat Predelli, O.; Gratzke, R.; Sommer, A.; Marohn, R.; Atzler, F.; Schüle, H.; Kastner, O.; Nozeran, N.: Kontinuierliche Einspritzverlaufsformung in Pkw-Dieselmotoren — Potenziale, Grenzen und Realisierungschancen. 31th International Vienna Motor Symposium, 2010 Predelli, O.; Gratzke, R.; Sommer, A.; Marohn, R.; Atzler, F.; Schüle, H.; Kastner, O.; Nozeran, N.: Kontinuierliche Einspritzverlaufsformung in Pkw-Dieselmotoren — Potenziale, Grenzen und Realisierungschancen. 31th International Vienna Motor Symposium, 2010
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Zurück zum Zitat Graziano, B.; Jakob, M.; Kremer, F.; Pischinger, S.; Lee, C.; Fernandes, R. X.: Investigation on the Ignition Sensitivity of 2-MTHF, Heptane and Di-n-butylether. Proceedings “European Combustion Meeting”, Lund, 2013 Graziano, B.; Jakob, M.; Kremer, F.; Pischinger, S.; Lee, C.; Fernandes, R. X.: Investigation on the Ignition Sensitivity of 2-MTHF, Heptane and Di-n-butylether. Proceedings “European Combustion Meeting”, Lund, 2013
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Zurück zum Zitat Jakob, M.; Klein, K.; Graziano, B.; Kremer, F.; Pischinger, S.: Simultaneous Shadowgraphic and Chemiluminescent Visualization to Determine the Mixture Formation Quality and Ignition Stability of Diesel Engine Related Surrogate Fuels. 14th congress “Der Arbeitsprozess des Verbrennungsmotors”, Graz, 2013 Jakob, M.; Klein, K.; Graziano, B.; Kremer, F.; Pischinger, S.: Simultaneous Shadowgraphic and Chemiluminescent Visualization to Determine the Mixture Formation Quality and Ignition Stability of Diesel Engine Related Surrogate Fuels. 14th congress “Der Arbeitsprozess des Verbrennungsmotors”, Graz, 2013
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Zurück zum Zitat Heuser, B.; Kremer, F.; Pischinger, S.: Optimization of Diesel Combustion and Emissions with Tailor-Made Fuels from Biomass. SAE paper 2013-24-0059, 2014 Heuser, B.; Kremer, F.; Pischinger, S.: Optimization of Diesel Combustion and Emissions with Tailor-Made Fuels from Biomass. SAE paper 2013-24-0059, 2014
[8]
Zurück zum Zitat Grzeschik, P.; Laumen, H.-J.: A new passenger car Diesel injector with continuous rate shaping for 2500 bar injection pressure. In: PTNSS Combustion Engines 157 (2014), No. 2 Grzeschik, P.; Laumen, H.-J.: A new passenger car Diesel injector with continuous rate shaping for 2500 bar injection pressure. In: PTNSS Combustion Engines 157 (2014), No. 2
Metadaten
Titel
Improved Combustion in Diesel Engines by Injection Rate Shaping
verfasst von
M. Sc. Barbara Graziano
Dipl.-Ing. Benedikt Heuser
Dipl.-Ing. Paul Grzeschik
Publikationsdatum
01.03.2015
Verlag
Springer Fachmedien Wiesbaden
Erschienen in
MTZ worldwide / Ausgabe 3/2015
Elektronische ISSN: 2192-9114
DOI
https://doi.org/10.1007/s38313-014-1022-y

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