Skip to main content
Erschienen in: Cultural Studies of Science Education 3/2008

01.09.2008

Indigenous knowledge in the science curriculum: avoiding neo-colonialism

verfasst von: Ann Ryan

Erschienen in: Cultural Studies of Science Education | Ausgabe 3/2008

Einloggen

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Science education in Papua New Guinea has been influenced by neo-colonial practices that have significantly contributed to the silencing of the Papua New Guinea voice. This silencing has led to the production of science curriculum documents that are irrelevant to the students for whom they are written. To avoid being caught up in neo-colonial practices, Western science educators ought to consider the notion of cultural mediators. This position, I argue, infers an obligation to take responsibility for their actions and to consider postcolonial discourses as a way of understanding the relationships and dialogue between different ways of knowing.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Indigenous knowledge in the science curriculum: avoiding neo-colonialism
verfasst von
Ann Ryan
Publikationsdatum
01.09.2008
Verlag
Springer Netherlands
Erschienen in
Cultural Studies of Science Education / Ausgabe 3/2008
Print ISSN: 1871-1502
Elektronische ISSN: 1871-1510
DOI
https://doi.org/10.1007/s11422-007-9087-4

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2008

Cultural Studies of Science Education 3/2008 Zur Ausgabe

Premium Partner