Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.04.2013 | Ausgabe 2/2013

Journal of Science Education and Technology 2/2013

Investigating Students’ Understanding of the Dissolving Process

Zeitschrift:
Journal of Science Education and Technology > Ausgabe 2/2013
Autoren:
Basil M. Naah, Michael J. Sanger

Abstract

In a previous study, the authors identified several student misconceptions regarding the process of dissolving ionic compounds in water. The present study used multiple-choice questions whose distractors were derived from these misconceptions to assess students’ understanding of the dissolving process at the symbolic and particulate levels. The symbolic-level questions were based on balanced equations, and the particulate-level questions used multiple-choice questions involving dynamic animations or static pictures. This paper analyzes students’ responses to these questions to look for associations among four variables—Answer (the correct answer and three misconceptions), Representation (symbolic or particulate question), Visualization (static or animated pictures), and Representation Order (symbolic questions before or after the particulate questions). The results indicate that the correct answer and the acid–base misconception were more popular than the ion-pair or subscript error misconceptions, the ion-pair misconception was more popular for the particulate questions than the symbolic questions, and that participants were more likely to select the correct answer when viewing static particulate questions compared to animated particulate questions, especially if the particulate questions are seen first. These results suggest that the animated motion of dissolving these compounds in water may be distracting for students.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2013

Journal of Science Education and Technology 2/2013 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Marktübersichten

    Die im Laufe eines Jahres in der „adhäsion“ veröffentlichten Marktübersichten helfen Anwendern verschiedenster Branchen, sich einen gezielten Überblick über Lieferantenangebote zu verschaffen. 

    Bildnachweise