Skip to main content
Erschienen in: International Journal of Technology and Design Education 4/2013

01.11.2013

Marc J. de Vries (ed.): Positioning technology education in the curriculum

Sense Publishers, Rotterdam, 2011, ISBN: 978-94-6091-1 (paperback)

verfasst von: Daniel L. Householder

Erschienen in: International Journal of Technology and Design Education | Ausgabe 4/2013

Einloggen

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Excerpt

This volume, part of Sense Publishers’ International Technology Education Series, is a collection of 16 presentations from the 2009 Pupils’ Attitudes Towards Technology (PATT) conference held in Delft, The Netherlands. The papers in this compilation have been reviewed and revised since their presentation at the conference, but most of them retain the relatively informal flavor of conference presentations. The papers rely heavily upon work completed by the authors in their respective settings, so the reader gets a sense of their personal experiences in program development, implementation, and research in the countries represented in the volume. It is fortunate that the authors have had access to each others’ work as the presentations were developed for publication; consequently, a number of useful cross references are provided to help readers integrate their understandings. …

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Marc J. de Vries (ed.): Positioning technology education in the curriculum
Sense Publishers, Rotterdam, 2011, ISBN: 978-94-6091-1 (paperback)
verfasst von
Daniel L. Householder
Publikationsdatum
01.11.2013
Verlag
Springer Netherlands
Erschienen in
International Journal of Technology and Design Education / Ausgabe 4/2013
Print ISSN: 0957-7572
Elektronische ISSN: 1573-1804
DOI
https://doi.org/10.1007/s10798-013-9236-x

Weitere Artikel der Ausgabe 4/2013

International Journal of Technology and Design Education 4/2013 Zur Ausgabe

BookReview

Book reviews

    Premium Partner