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Erschienen in: Marketing Review St. Gallen 2/2013

01.02.2013 | Schwerpunkt

The Hijacking Effect of Ambient Scent

verfasst von: Denise Maiwald, Prof. Aaron Ahuvia, Prof. Dr. Björn S. Ivens, Philipp A. Rauschnabel

Erschienen in: Marketing Review St. Gallen | Ausgabe 2/2013

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Auszug

This research is the first to study the effects of a brand-specific scent on consumer evaluations of a competing brand. The most important result is the discovery of a hijacking effect. The presence of a premium brand scent allowed a value brand to hijack the other brand’s positive mental associations, thus increasing consumer purchase intention for the value brand. …

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Literatur
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Metadaten
Titel
The Hijacking Effect of Ambient Scent
verfasst von
Denise Maiwald
Prof. Aaron Ahuvia
Prof. Dr. Björn S. Ivens
Philipp A. Rauschnabel
Publikationsdatum
01.02.2013
Verlag
Springer Fachmedien Wiesbaden
Erschienen in
Marketing Review St. Gallen / Ausgabe 2/2013
Print ISSN: 1865-6544
Elektronische ISSN: 1865-7516
DOI
https://doi.org/10.1365/s11621-013-0211-4

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