Skip to main content

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

The Impact of Webshop Familiarity and Online Customer Review Valence on Customer’s Trust and Purchase, Word-of-Mouth, and Information Seeking Intentions

verfasst von : Ardion Beldad, Joyce Karreman, Joske Behrens

Erschienen in: Celebrating America’s Pastimes: Baseball, Hot Dogs, Apple Pie and Marketing?

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

In most online commercial transactions, customers’ feeling of uncertainty about the success of an exchange can be attributed to its faceless and intangible character (Beldad et al. 2010). Uncertainty eventually may lead people to search for certain cues to minimize uncertainty’s discomforting effect and to aid them in deciding whether or not to engage in an exchange in which success is not guaranteed. Whenever people encounter uncertainty in an online exchange, they look for cues that could increase their confidence in the exchange partners. These confidence-enhancing cues or trustworthiness features, according to Beldad et al. (2010), may be either attributes of the exchange partner (e.g., reputation) or characteristics of the channel used for the online exchange (e.g., website design, security seals).

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
The Impact of Webshop Familiarity and Online Customer Review Valence on Customer’s Trust and Purchase, Word-of-Mouth, and Information Seeking Intentions
verfasst von
Ardion Beldad
Joyce Karreman
Joske Behrens
Copyright-Jahr
2016
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-26647-3_179