Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

10.01.2021 | Ausgabe 2/2021

Journal of Computers in Education 2/2021

Development and validation of online cognitive diagnostic assessment with ordered multiple-choice items for ‘Multiplication of Time’

Zeitschrift:
Journal of Computers in Education > Ausgabe 2/2021
Autoren:
Huan Chin, Cheng Meng Chew, Hooi Lian Lim
Wichtige Hinweise

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

This paper describes the process of developing and validating an online cognitive diagnostic assessment (CDA) with ordered multiple-choice (OMC) items for assessing pupils’ mastery of attributes related to ‘Multiplication of Time’ and reports the empirical evidence regarding item quality, validity of the cognitive models and the reliability of the online CDA with OMC items. The sample of the study consisted of 90 Grade Four students in Penang state, Malaysia. The data were analysed using two measurement models, namely classical test theory and attribute hierarchy method. The findings of the study indicated that the instrument developed consisted of good quality OMC items with robust psychometric properties. The linear hierarchical structure of the three cognitive models was supported by moderate correlations among the attributes in each cognitive model as well as the decrease of mean attribute mastery probability with the increase of attribute complexity. With the satisfactory model-data fit, the inferences made about pupils’ attribute mastery based on their performance in the online CDA with OMC items were valid. The online CDA with OMC items developed in this study was found to be reliable at both the attribute and assessment levels. The online CDA with OMC items could be used in the mathematics classrooms for supporting teachers in diagnosing pupils’ cognitive strengths and weaknesses for ‘Multiplication of Time’.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2021

Journal of Computers in Education 2/2021 Zur Ausgabe

Premium Partner