Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.12.2009 | Original Empirical Research | Ausgabe 4/2009

Journal of the Academy of Marketing Science 4/2009

Gratitude works: its impact and the mediating role of affective commitment in driving positive outcomes

Zeitschrift:
Journal of the Academy of Marketing Science > Ausgabe 4/2009
Autoren:
Randle D. Raggio, Judith Anne Garretson Folse

Abstract

After studying the effects of Louisiana’s post-hurricane “thank you” campaigns, the researchers find expressions of gratitude significantly improve perceptions of Louisiana in the midst of its recovery. Through a national survey conducted November 2006, they find that those who saw or heard a thank you advertisement have more positive attitudes toward the state and its people, a greater willingness to pay a premium for its products, services and travel to the state, and spread positive word-of-mouth, thus justifying the use of public funds to support the campaign. The authors investigate the role of participation on the effectiveness of expressions of gratitude and identify the mediating role of affective commitment in driving the positive results attributed to expressions of gratitude.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 4/2009

Journal of the Academy of Marketing Science 4/2009 Zur Ausgabe