Skip to main content

Bücher – Marketing + Vertrieb

Bücher – Marketing + Vertrieb

2024 | Buch

Cross-Cultural Communication of Chinese Brands

This book presents theoretical insights into key aspects of Chinese brand cross-cultural communication, such as psychological distance, implicit context, brand narrative and influence of bridge crowds.This book applies the psychological distance …

verfasst von:
Jingyun Zhang

Open Access 2024 | Open Access | Buch

Strategic Innovative Marketing and Tourism

Current Trends and Future Outlook—10th ICSIMAT, Ionian Islands, Greece, 2023

This open access book presents the latest findings of researchers from around the globe who presented their work at the 10th international conference of Strategic Innovative Marketing and Tourism (ICSIMAT) in 2023. It provides an up-to-date …

herausgegeben von:
Androniki Kavoura, Teresa Borges-Tiago, Flavio Tiago

2024 | Buch

Writing Landscape and Setting in the Anthropocene

Britain and Beyond

This edited collection offers an in-depth exploration of the role of landscape and place as literary ‘settings’. It examines the multifaceted relationships between authors, narrators, and characters to their locales, as well as broader …

herausgegeben von:
Philippa Holloway, Craig Jordan-Baker

2024 | Buch

Artificial Intelligence in Drug Development

Patenting and Regulatory Aspects

This book discusses how Artificial Intelligence developments have revolutionized the area of medicine and how companies use them to develop applications. While the book covers the growth of AI in medicine and the early developments in AI based …

verfasst von:
Kavita Sharma, Padmavati Manchikanti

2024 | Buch

Medien und Kultur

Medien bestimmen unseren Alltag in jeder Lebenslage. Viele Menschen empfinden ihre Macht aber als gefährlich für die gesellschaftliche Kultur. Gunter Reus zeigt dagegen, wie sehr ein Gemeinwesen auf der kulturellen Leistung der Massenmedien …

verfasst von:
Gunter Reus

2024 | Buch

EU Council Presidencies in Times of Crises

The Council of the EU is a powerful institution whose centrality has been challenged by the Treaty of Lisbon. More than ten years after this major institutional revision, this book examines its role within the EU political regime and its …

herausgegeben von:
Ramona Coman, Vivien Sierens

2024 | Buch

Wu Ming's Transmedia Activism

Ethical and Political Challenges to Neoliberalism

This book explores the activism of the Italian collective Wu Ming. Engaging in a dynamic conversation with critical theory, post-workerist philosophy and eco-criticism, Saporito illuminates how Wu Ming’s forms of protest radically challenge …

verfasst von:
Paolo Saporito

2024 | Buch

Markenkommunikation kompakt

Aktuelle Markenführung im Spannungsfeld von Wirtschaft und Wertewandel

Diesem Buch liegen die folgenden beiden Leitfragen zugrunde: Wie gelingt es, ein konzises Markenbild in den Köpfen der Verbraucherinnen und Verbraucher zu entwerfen? Und: Wie lassen sich Marken aus Sicht des Managements führen, also intentional in …

verfasst von:
Dominik Pietzcker

2024 | Buch

Zukunftsorientierte Geschäftsmodelle für die klassische Bäckerei in Österreich

Theoretische Konzeption und empirische Analyse von Szenarien und Geschäftsmodelloptionen

Im Zeitraum von 2005 bis 2020 verschwanden in Österreich 507 Bäckerunternehmen. Bei einer Anzahl von 1091 (2020) bestehenden Bäckereien erscheint diese Erosion besorgniserregend. Der Blick auf die statistischen Zahlen macht deutlich, dass mittlere …

verfasst von:
Johannes Eigner

2024 | Buch

Decoding Digital Consumer Behavior

Bridging Theory and Practice

This book is a call to adopt more ethical, sustainable, and consumer-focused approaches in the digital era. The focus on consumer perceptions and expectations in a digital context is particularly relevant, as it delves into the psychological and …

verfasst von:
Alfonso Pellegrino

2024 | Buch

Preisdifferenzierung im Omni Channel-Handel

Mona Eckl untersucht die Kanalpräferenz von Omni Channel-Konsumenten und die Akzeptanz kanalbasierter Preisdifferenzen im Omni Channel-Handelskontext. Die Autorin analysiert den Einfluss unterschiedlicher Kosten- und Nutzenfaktoren auf die …

verfasst von:
Mona Eckl

2024 | Buch

Einblick: Videotelefonie und Design

Potenziale und Perspektiven im Kontext von Nähe und Distanz

Der Band beschäftigt sich mit der Erforschung sozio-interaktiver Potentiale der Videotelefonie im Kontext von Nähe und Verbundenheit mit Fokus auf dem Eigenbild sowie dem Rederechtswechsel. Die Videotelefonie als Kommunikationsform hat sich – und …

verfasst von:
Tobias Held

2024 | Buch

Recent Advancements in Tourism Business, Technology and Social Sciences

10th International Conference, IACuDiT, Crete, Greece, 2023—Vol. 1

The book features the first volume of the proceedings of the 10th International Conference of the International Association of Cultural and Digital Tourism (IACuDiT), with the theme “Recent Advancements in Tourism Business, Technology, and Social …

herausgegeben von:
Vicky Katsoni, George Cassar

2024 | Buch

Grundlagen des Werbemanagements

Konzeption – Werbeträger – Evaluation

Dieses Lehrbuch bietet einen grundlegenden Überblick über die wichtigsten Planungsaspekte, Werbeträger und -instrumente sowie über das strategische Management und Controlling von Werbekommunikation. Der Autor erklärt die organisatorische …

verfasst von:
Michael Kleinjohann

2024 | Buch

Strategische Bildkommunikation

Über den Zusammenhang von psychologischen Kundenprofilen und Bildpräferenz

In einer sich rasant verändernden Marketinglandschaft wird die Bedeutung einer authentischen Verbindung zwischen Unternehmen und Konsumenten immer dringlicher. Statt mit Inhalten zu überfluten, liegt die Herausforderung darin, durch gezielte …

verfasst von:
Yannik Brandenberger

2024 | Buch

Referenzmodell zur Digitalisierung des strategischen Einkaufs

Handlungsrahmen und Kernanforderungen zur Implementierung in Informationssystemen

Dieses Buch beschreibt einen anforderungsorientierten Handlungsrahmen zur Gestaltung digitaler Einkaufsprozesse. Das dafür entworfene Referenzmodell dient dabei als Ausgangspunkt mehrerer Ableitungen und ermöglicht ein grundlegendes Verständnis …

verfasst von:
Boris David Idler

2024 | Buch

The Film of the Islamic State

The Cinefication of Jihadi Video

The film of the so-called Islamic State is part of the still relatively opaque history of radical Sunni Islamist video propaganda, a field in which it is simultaneously its strongest exponent. Through its imports of aesthetics in the age of …

verfasst von:
Yorck Beese

Open Access 2024 | Open Access | Buch

The Fight against Systemic Corruption

Lessons from Brazil (2013–2022)

This open access book examines the interplay between public and private sectors in Latin America's biggest market. It is the result of the binational research project “Organizational Crime and Systemic Corruption in Brazil” funded by the DFG and …

herausgegeben von:
Maria Eugenia Trombini, Elizangela Valarini, Vanessa Elias de Oliveira, Markus Pohlmann

2024 | Buch

Intersections of Affect, Memory, and Privilege in Bogota, Colombia

Affected by Conflict

​This book explores the intersections of affect, memory and privilege among Bogota’s upper middle class. Combining approaches from memory studies, anthropology, feminist and affect theory, this work is concerned with the implications for the …

verfasst von:
Hendrikje Grunow

2024 | Buch

HEARTselling statt HARDselling

Kunden lesen und verstehen lernen

Dieses Buch zeigt Ihnen den Weg auf, wie Sie ein überdurchschnittlich guter Verkäufer / eine überdurchschnittlich gute Verkäuferin werden. Der Schlüssel dazu ist, den Menschen hinter Ihrem Kunden und Ihrer Kundin zu sehen und zu verstehen. Denn …

verfasst von:
Joern Kettler