Skip to main content
Erschienen in: Clean Technologies and Environmental Policy 1/2006

01.02.2006 | Guest Column

New challenges in education for sustainable development

verfasst von: Donald Huisingh

Erschienen in: Clean Technologies and Environmental Policy | Ausgabe 1/2006

Einloggen

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Within the context of the Decade of Education for Sustainable Development that began on January 2005, there is growing awareness of the urgency for educators to make changes in the ways they educate and in the content of their courses and curricula. This means that educators must increasingly focus upon multi-disciplinary, multi-generational approaches to help their students, of all ages, to become increasingly skilled and motivated to work within the Seven Generation Mandate (SGM) to help achieve Sustainable Development (SD). To meet the urgent challenges confronting educators, we must address the interconnectedness of ethical, economic and ecological facets of SD. The urgency is underscored in the context of the question, “Do we have the commitment to help our societies make the necessary changes?

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Fußnoten
5
For more information see: (http://​www.​earthcharter.​org/​).
 
6
Meadows, Donella, “Dancing with Systems,” Systems Thinker 2002 Volume 1 (2) p 2–6, March 2002.
 
7
Dieleman, Hans & Donald Huisingh, “The Potentials of Games in Learning and Teaching About Sustainable Development, To be published in The Journal of Cleaner Production in 2006, Elsevier Press.
 
8
Seo, Myeong-Gu, “Overcoming Emotional Barriers, Political Obstacles, and Control Imperatives in the Action-Science Approach to Individual and Organizational Learning,” Academy of Management Learning and Education, 2003, Vol. 2. No. 17–21.
 
9
Gorman, Michael E., Matthew M. Mehalik, and Patricia H. Werhane, “Ethical and Environmental Challenges to Engineers,” Published in 2000 by Prentice Hall, Englewood Cliffs, New Jersey, ISBN 0-13-011328 Paperback.
 
Metadaten
Titel
New challenges in education for sustainable development
verfasst von
Donald Huisingh
Publikationsdatum
01.02.2006
Verlag
Springer-Verlag
Erschienen in
Clean Technologies and Environmental Policy / Ausgabe 1/2006
Print ISSN: 1618-954X
Elektronische ISSN: 1618-9558
DOI
https://doi.org/10.1007/s10098-006-0034-y

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2006

Clean Technologies and Environmental Policy 1/2006 Zur Ausgabe